PernieBernie

Första dagen utan gips

Har gått omkring med ett leende på läpparna hela dagen. :)
Helt plötsligt känns livet så enkelt.
Alla små vardagssaker som andra med bebis tar för givet är värsta lyxen för oss just nu. Byta blöja är så enkelt helt plötsligt, bära på Lucas är roligt, Lucas kan sitta upp i vagnen och kolla på allt som händer och han kan även sitta i vanlig matstol OCH i en kundvagn.
Vad roligt och mysigt det var att handla i dag med Lucas sittandes där i kundvagnen. Hans ögon var stora som bowlingklot, han tyckte aaaallt i affären var superspännande :D
Och jag kunde inte sluta le.

Det där med natt-skena var ju inga problem, Lucas vande sig direkt och sov hela natten utan problem! När han vaknade vid sju i morse var han så mysig och glad, och då tog jag ur honom ur skenan så han fick krypa lite i sängen. Han har även legat i skenan en stund på eftermiddagen när han sov. Funkar skitbra. Puh.

Hämtade gåstolen som varit utlånad idag, så den har Lucas oxå provat. Han kan fortfarande bara gå bakåt, men det är alltid något :)
Idag har han ställt sig på alla fyra hur många gånger som helst, ser jättecoolt ut! Han gjorde även ett försök att krypa med benen oxå, hittills använder han fortfarande bara armarna. Är så glad för att han verkar vilja ställa sig på knäna. Än är han för stel för det men om viljan finns så kommer han snart klara det :)

Idag har jag diskat, handlat, fixat lunch åt Micke och mig, shoppat två pyjamasar åt Lucas, lagat köttfärspaj, skjutsat Micke till jobbet, badat med Lucas, läst saga för Lucas och nattat Lucas. Man hinner mycket på en dag!
Jag har precis kollat på Brottet, det är grymt bra. Tycker synd om er som inte följer det, ni missar nåt!
Ska kolla inspelat Glamour nu och sen sova tror jag.

Tusen tack för alla gulliga kommentarer!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie P

Men åh!! vad söt han är lilla Lucas! Så himla mysigt för honom och er att slippa gipset nu, han måste tycka att allt är så spännande och annorlunda. Vilken glad liten tålig kille ni har!! Kramar till er alla!

2008-03-13 @ 22:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0