PernieBernie

Pokerkväll

Vilket härligt väder det är idag! Undrar om våren är här nu?? Hoppas!
Igår jobbade jag dagpass och det var himla skoj.
Fick deala och det är mycket roligare än att inspecta som jag gör annars, så jag trivdes. Det är nordic masters på jobbet just nu och jag fick vara på pokern nästan hela tiden.
Första timmen stod jag dock i garderoben och det var skoj, det har jag aldrig gjort förut!
Vilken dröm det vore att få växla avdelning på jobbet, att få stå några timmar i garderoben och sen kanske sätta sig i kassan en stund, för att avsluta som slot attendant eller dealer. Vore grymt skoj men kommer nog aldrig hända.

I alla fall så slutade jag vid sju igår så jag hann hem innan Lucas hade somnat. Han är för go', världens bästa :)

Idag har vi haft massor att fixa hela dagen, nu är första gången jag haft fem minuter över till att blogga. Fast egentligen har jag nog inte tid med det ens, jag TAR mig tid helt enkelt :)
Hela familjen var uppe innan halv åtta i morse! Då började vi sätta ihop byrån som jag köpte i Vvik. Den blev fin, inte världens bästa kvalitet men man kan inte begära så mycket av en byrå för 400:- tycker jag... Skönt med lådor att lägga Lucas kläder i.
Vi käkade frukost och gjorde oss i ordning och sen packade vi in oss i bilen och åkte till Mickes farmor Gudrun. Hon bor i Jakobsberg, det är ju en bit dit.. Vi fick fika och gav henne telefonen som är hennes 80-årspresent. Hon fick en annan först men den var likadan som den hon redan hade, så vi bytte till en som passade henne bättre. Hon blev nöjd med den verkade det som :)

Sen sa vi hej då till henne och åkte till barkary. Ville kolla lite på Toys 'r' us, vet inte riktigt vad vi skulle köpa till Lucas i 1-årspresent. Jag tycker det vore skoj med en leksaksspis men det tycker inte Micke.. det slutade med att vi köpte en boll, ett träpussel och en sån där lekmatta i skumgummi. Får väl se om det blir nåt mer till honom.... jag blir helt galen i leksaksaffärer, tycker allt ser så himla kul ut och jag vill köpa ALLT! Ha ha det är tur att Micke är lite mer sansad än vad jag är, för han stoppar mig. Lucas kommer nog inte få några problem med att tigga till sig leksaker av mig när han väl KAN göra det.... :/ 

På vägen hem handlade vi på Willys och sen dess har vi städat och plockat här hemma. Lucas sover i vagnen, perfekt tajming av honom :)
Nu ska jag hoppa in i duschen, göra mig i ordning lite och sen ska jag nog ner till systemet och köpa några cider. Det är ju pokerkväll här ikväll, eller i lokalen på gården rättare sagt! Ska bli jätteskoj, hoppas det kommer många och att det blir en lyckad kväll. Och att jag vinner lite pengar, har egentligen inte råd att spela bort en massa...
Håll tummarna för mig!!

Snart kommer Mickes mamma Annika och en kompis till Micke, Nick, som jag aldrig träffat. Vi ska käka och börja fixa i lokalen, resten av folket kommer väl till turneringen börjar vid 19. Annika ska vara barnvakt åt oss här hemma, det blir grymt smidigt för om Lucas vaknar och är ledsen eller nåt så är vi ju bara 50 meter bort. :)

Let the game begin.

Kommentarer
Postat av: Stina

Lycka till ikväll tjejen :) Hoppas ni får en superkul kväll! Kram Jennie

2008-03-28 @ 15:43:22
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: vajb

Jag ser fram emot en trevlig kväll i lokalen! :-)

2008-03-28 @ 15:55:53
Postat av: Linda Englund

Lycka till!! Väskan kanske blir betald :)

2008-03-29 @ 19:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0