PernieBernie

Vakna av en spya

Nu ska ni få höra ett nytt sätt att vakna upp på, i alla fall för mig. Tio över sju vaknade jag av att Lucas spydde på mig och i hela sängen! Stackarn har hostat hela natten och vaknade kvart i fem av hostan och för att han inte kunde andas genom näsan. Efter blöjbyte, näsdroppar och välling somnade han om mellan oss. Det var den vällingen som jag fick över mig.
Jo jag vet, inte så jättekul. Men det är jättesynd om Lucas, han bara hostar och hostar och hostar och hostar och hostar. Hela tiden kan man säga.
Bestämde mig för att ringa till vårdcentralen här bredvid oss och höra med dem, så vi fick en tid lite senare. Har precis kommit hem därifrån nu. De tog blodprov och lyste i öronen och lyssnade på hjärtat samt tog ett halsprov.
Men det var inget så det var skönt, "bara" hosta och snuva. Fick recept på hostmedicin som vi har hämtat ut så nu hoppas jag hans hosta blir lite bättre.
Det jobbiga är att jag oxå känner mig sjuk. Har ont i halsen och huvudet och snoret rinner mest hela tiden. FÅR inte bli sjuk nu, det är poker-SM nästa vecka och jag ska jobba ganska mycket. Har faktiskt sett fram emot det, alltid kul när det händer nåt.
Så nu är det bara att äta mycket vitaminer och dricka mycket så kanske jag klarar mig från sängliggande....

Värmeböljan är för övrigt i full gång, härligt!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hoppas att du klarar dig - och GRATTIS på namnsdagen idag, dear!

2008-05-31 @ 12:11:24
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0