PernieBernie

Akta er för piraten!

Den här dagen har gått i raketfart känns det som! Svisch sa det så var det kväll och dax att sova :)

Det började med att Lucas bestämde sig för sovmorgon i morse och vi var tvungna att väcka honom... varför händer det aldrig på helgen när vi FÅR sova??

Sen skulle vi klä ut honom inför maskeraden på dagis och det var ingen lätt historia.. han VÄGRADE låta sig målas i ansiktet!
Vi fick hålla fast honom i soffan och så målade jag mustasch på honom.
När vi kom till dagis var alla avdelningarna samlade och alla var verkligen jättefint utklädda!!! Till och med fröknarna var utklädda till grodor, sjörövare och en massa annat. Lucas fröken Pia var bagare :)

Lucas var alltså pirat/sjörövare och såg ut så här


Sötaste piraten i stan :)

Här är några fler bilder från morgonen

     




På jobbet gick det jättefort, tycker dagarna nu för tiden bara flyger iväg. Var ute med killarna i kursen och käkade lunch för det var ingen som var sugen på mejramskorv med senapspotatis som serverades på jobbet.... så det blev Taco bar :)

Efter jobbet åkte jag direkt till dagiset eftersom jag skulle på "kvartsamtal" med fröknarna om Lucas.
De hade bara positiva saker att säga och de tycker Lucas har utvecklats jättemycket på sista tiden. Han är mycket tryggare och gladare och verkar verkligen trivas på dagiset.
De, precis som jag, tycker det är jättetråkigt att vi måste byta dagis nu när det går så bra och känns så bra! Men det är ju inte så mycket att göra åt det.... bara att hoppas att vi hittar ett dagis som vi trivs lika bra med i Solna :)

Micke mår inget bra, vet inte om det är influensan eller nåt för han har feber och är hängig stackarn!
Har inte blivit så mycket packat ikväll, jag kollade på Efterlyst och mår som vanligt dåligt efter att ha kollat på det... tar så illa vid mig av alla hemska fall och människor! Usch! :(

Nu är det dax att sova... imorgon är en ny dag :)

Kommentarer
Postat av: Sanna och Ida

Vilken söt liten pirat! Hur gick det med lappen, fick den sitta kvar?

2008-11-06 @ 09:33:03
Postat av: Anonym

Sötaste piraten jag har sett!

2008-11-07 @ 13:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0