PernieBernie

Söndag

Hello, im back :)
Nu har vi kollat klart på Harry Potter, den var lika bra som de andra gångerna jag såg den ;)

Idag har vi haft en jättemysig dag!
Det som kanske var mysigast av allt var att Lucas sov till 9.
NIO!
Kan inte komma ihåg när han sov så länge senaste, kändes helt underbart!!

Efter att vi käkat frukost gjorde vi oss i ordning och åkte till Skärsätra skola här på ön. Micke hade sett en lapp om att det skulle vara loppmarknad där idag.
Den var inte så stor, loppisen alltså, men det som fanns var superbilligt!

Micke fyndade några serietidningar och jag hittade en gullig väska.
En Guess, förmodligen kopia men det spelar inte mig så stor roll, tycker den var fin som en partyväska :)
Det är ju samma märke, Guess, som på min underbara klocka som jag fick i 30-årspresent. Dessutom ser den helt ny ut, jättefin!
Jag frågade vad den kostade och när damen som stod där sa 30:- tyckte jag det var så billigt att jag utbrast "30:-!!!!???!!"
Hon missförstod tydligen min reaktion och sa "jamen 20:- då"  :) Ha ha ha!
Klart den fick följa med hem, 20:- är inte så dyrt eller vad tycker ni?? Här är en bild på den.



Vad nöjd man känner sig när man fyndar :)

Efter loppisen drog vi till Willys och handlade lite. När vi kom hem stannade Lucas och jag ute en stund och lekte med bollen på gräsmattan och lite i sandlådan.
Fick nästan släpa in honom för att äta lunch, han älskar att vara ute och leka!
När han hade ätit lunch var han jättetrött så vi bestämde oss för att ta bilen och åka till Naturreservatet här på Lidingö för en promenad, förhoppningsvis med en sovande Lucas i vagnen. Och det gick enligt planerna för Lucas somnade i bilen och sov sedan under den timmen vi promenerade.

Det är underbart att promenera där runt Långängen, så vackert och härligt med lite frisk skogsluft!
Här är några bilder.

     

När vi kom tillbaka till bilen vaknade Lucas och då åkte vi till Kyrkviken med allt gammalt bröd vi samlat på oss.
Tänker alltid på fåglarna och låter bli att kasta :)

Lucas tycker så klart det är jättespännande med "pippi" som han säger, han började jaga kanadagässen och det gick inte så bra... :)

     


     




När vi kom hem lagade jag stekt laxfile med hemmagjord klyftpotatis och ugnsstekta morötter. Till det serverades en romsås och grönsallad :D  Supersmaskigt!

När man har gjort en massa under dagen är det skönt att sitta i soffan och ta det lugnt sen så sen har vi inte gjort så mycket mer. Lucas har badat och gick och la sig innan åtta, och eftersom Harry Potter-filmerna är lååånga har vi bara hunnit kolla på en film. Nu är det sent så jag måste gå och lägga mig!
Imorgon börjar Swedish open på jobbet, ska bli skoj :)

God natt och sov gott :)



Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha, är det så man prutar? Det kommer du att ha nytta av i Thailand. :-)

2008-10-13 @ 08:45:33
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0