PernieBernie

Hrm.

Jag är sjukt trött och ska lägga mig direkt efter jag skrivit det här inlägget. Lucas har varit lite stökig de senaste nätterna så det beror nog på det...

Idag gick jag lite tidigare från jobbet för att åka och hämta Lucas på dagis. Vi promenerade hem till centrum och gick in på Jarmeus för att prova vinterstövlar åt Lucas. Han var jätteledsen och inte alls sugen på att prova stövlar men vi köpte ett par som verkade passa. Det var öppet köp så vi tänkte prova hemma oxå... tror vi kommer behålla dem. Det blev ett par Goretex, de kostar 600:- så jag hoppas verkligen han kommer kunna ha dem över hela vintern.... :)

Jag lagade raggmunk till Lucas och mig och Lucas älskade det!! Han mumsade som bara den. Känns ju jättebra eftersom även jag ÄLSKAR det. Har börjat riva i lite morot i smeten så det blir orangea raggmunkar, supergott!

För ett tag sen blev jag Buzzador, har jag berättat om det? Det innebär att man får grejer hemskickade till sig för att testa och sedan skriva rapport om det. Hittills har jag testat Colour catcher, en duk som man ska lägga i tvättmaskinen för att inte få missfärgningar och just nu får jag testa att göra en fotobok. Allt är helt gratis, kravet är alltså att man måste skriva en rapport om produkterna och helst ha små visningar för sina vänner..
Om det är någon som är intresserad av att testa kan ni säga till mig så skickar jag ett värvningsmail med länk!

Ikväll har Micke och jag suttit och knåpat på en fotobok, vi tänkte göra en med bilder på Lucas och hans första år.
Det blir som ett fotoalbum och man kan få med olika bakgrundsfärger och text och ramar, så det blir nog fint!
Ska berätta hur det blev sen när vi fått hem den.

Vad gäller lägenheten vi ska flytta till så blev det alltså den som ligger i Solna, rättare sagt Frösunda. Vi får nära till pendeltåget och man kan även promenera till Solna centrum och ta t-banan där.
Sen är det ju nära till Hagaparken så det blir väl vårt nya "häng" med barnvagnen :)

Och det är en 3:a på 89 kv.meter! Det finns även en klädkammare och ett förråd i lägenheten så det kommer nog nästan kännas som en 4:a eftersom Micke ska inreda förrådet till sitt datarum/Fantomenrum. :)
Ska bli härligt att få större, framför allt att få ett rum till Lucas. Är lite trött på alla leksaker i vardagsrummet...

Jag lovar ett det kommer bli en inflyttningsfest! Frågan är bara om vi kommer hinna ha den innan vi åker till Thailand i januari... annars får det bli en kominerad inflyttningsfest/bröllopsfest efter vår resa :D

Kan knappt hålla ögonen öppna så..... God natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hejsan tjejen! Vad kul för er :) Jag kommer gärna och firar in ert äktenskap/lägenhet i början av året! Förresten, du är utmanad. Kram!!

2008-10-30 @ 12:07:53
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0