PernieBernie

Händelserik lördag

Jag har haft en jätteskön helg!

Igår var jag ju i Älvsjö på Hem och villamässa med Angelica. Det var skoj men inte så väldans mycket att se på, trots att båda hallarna var öppna.
I den stora hallen var det mest grejer för folk med villa, typ värmepumpar och diskhoar och sånt.
Vilket inte jag och Angelica är så intresserade av :)

Hittade dock några roliga montrar med barngrejer och även några med fina möbler och smycken.
Dessutom blev jag helt kär i en Tempur-kudde som jag provsov på, vilken dröm!! Den kostade 1200:- så det får vänta...
Blev även förälskad i en servis som var sjukt fin, en vit med naggad silverkant. Är så sur för att jag inte skrev ner företaget som sålde dem, nu måste jag leta på nätet....

...jag hittade företaget! De heter Lilla magasinet och har en butik på Karlavägen, får gå dit nån dag och kolla. :D

I den minsta hallen hade de lekhörna, där spenderade jag en stund med Lucas och lekte järnet. Han tyckte det var dödsskoj! Kul att de fixar grejer till barnen tycker jag.

Efter mässan följde Angelica med hem hit. Johan var här och umgicks med Micke och jag lagade mat till alla som vi åt.
Efter att Lucas somnat kollade vi på film, killarna fick bestämma så det blev Get smart.
Texten som Micke hittade till var skitdålig, den var typ direktöversatt vilket gjorde att det blev ganska komiskt. Typ när de sa "great" i filmen med betydelsen bra, var det översatt till "stor". Och "well", som när man säger, "well Im not coming" översatte de till "brunn".
Ha ha ha ha :)


Soffhäng framför tv:n med godis :)

Ska berätta om min söndag tänkte jag men ska kolla på film först. Det blir den fjärde Harry Potter :D
Vi ses sen!



Kommentarer
Postat av: vajb

vilken mysig lördag ni verkar ha haft! Jag ska möta jenny b. i stan imorgon för att gå till resebyrå och boka resa till thailand! :-D

2008-10-12 @ 21:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0