PernieBernie

En underbar helg!

Jag är tillbaka!
Vi har inte haft internet eller hemtelefon på över tre dagar här hemma, och det är ju sjukt vad handikappad man blir utan!!
Ikväll kom det äntligen tillbaka. Jäkla Com hem.

Helgen har varit jättemysig! Igår skrev Micke sin första tenta som han tror gick bra.
Lucas och jag hämtade honom i Kista och sen åkte vi till Mickes syrra och hämtade upp henne och Tomas innan vi drog till Heron city.
Där var det stort ståhej eftersom Mediamarkt firade 2 år. SJUKT mycket folk! Vi kollade runt och köpte lite småsaker som vi behövde och sen käkade vi på Mc Donalds innan vi åkte till Mickes pappa i Huddinge.
Vi spenderade hela em och kvällen där i gott sällskap med god trerätters middag :)

Idag fick jag lite sovmorgon, superskönt :)
Vi kände att vi ville hitta på något i det fina vädret så vi bestämde oss för att åka till Skansen. Vi förstod att det skulle vara mycket folk men det här var helt sinnessjukt! För det första så gick det inte att hitta en enda parkering på djurgården så vi fick åka och leta halvt ihjäl oss på östermalm innan vi lyckades hitta en ganska långt ifrån djurgårdsbron.
Men det gjorde ju att vi fick en skön promenad om inte annat :)

Väl på skansen upptäckte vi att det var höstmarknad. Vi käkade tunnbrödsstrut med färskpotatis och renkött. Åkte en massa karuseller och bilar med Lucas som blev jätteledsen när en åktur var slut och han ville absolut inte gå ifrån någon av dem!! Lite jobbigt men det gick över ganska fort.

På höstmarknaden var det gammaldax tävlingar, typ slå i en spik i en bräda på tre slag och kasta boll på tallrikar samt styrkeprov a la slå klubba mot en liten våg för att se hur högt du kan komma. Folk låg i höet och rullade runt och dansade på dansbanan och alla hade gammaldags outfit. Sen gick vi runt bland alla stånden och kollade och käkade kringlor och provsmakade hemmagjord hallonsylt och en massa annat. Faktiskt så var det jättemysigt!!! Det kändes som man befannn sig på en marknad i Mariannelund med Emil :)

Hemresan gick via söder där Micke skulle hämta en xbox hos Pär.
Nu är jag faktiskt helt slut!! Och jag är supernöjd med min helg som jag spenderat med mina två favoritkillar!
Min familj är bäst!

Ska faktiskt strax gå och lägga mig så jag är utvilad inför en ny vecka på jobbet. Måste bara vänta tills tvätten är klar så jag kan hänga den...
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: vajb

ja, det låter verkligen som du har haft det supermysigt!! nice! kram

2008-09-28 @ 23:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0