PernieBernie

Före och efter

Måndag igen. Har varit skönt med långledigt men i natt jobbar jag igen.
Är fortfarande förkyld, snorar och har en massa slem i halsen.
Idag har jag vinkat av mormor på cityterminalen, hon tog bussen hem igen.
Micke är i skolan och Lucas är på dagis, så jag har lite tid för mig själv.

Tänkte jag skulle gå och sova en stund och sen ska jag läsa lite i min nya Allt i hemmet som jag köpte idag.
Har blivit lill-tokig i inredningstidningar, försöker hitta den jag gillar bäst.
Har ni nån att rekommendera, nån favorit?
Senaste jag köpte innan Allt i hemmet var Lantliv, den är bra men det var lite mycket trädgård och växthus i den senaste, och det intresserar inte mig så mycket just nu.
Jag vill läsa om vit inredning, lantligt, gammalt och nytt och romantiskt. :)

Det har blivit lite nytt här hemma.
När mamma och leffe var här hjälpte leffe oss att få upp gardinerna i köket.
Vi har köpt den enklaste varianten av gardinupphängning på IKEA och jag blev jättenöjd!
Gillar inte såna där vita vanliga gardinstänger som brukar finnas i alla lägenheter.
Så här såg det ut när de satte upp dem

     

Och så här ser det ut nu

     


Sen har jag köpt nya knoppar till våra bokhyllor, tycker de som följde med var så trista

  
Före

  
Efter

I vardagsrummet satte jag upp väggdekorationen som jag köpte på IKEA sist. Tyckte den var så fin och trodde den skulle passa på en av våra vita väggar i vardagsrummet.
Trodde det skulle vara pilligt men det var jättelätt!
Eftersom vi inte vill ha så många tavlor känner jag mig jättenöjd. Micke är mindre förtjust men han gick ändå med på det :)

  
Först satte jag upp grunden och sen byggde jag på med fåglar och blommor.


Så här blev det!

Jag har även fixat i ordning hallen. Planen är att jag ska måla om hallen i vitt oxå, men när det blir får vi se.
Just nu hade vi det bara jätterörigt i hallen, skor överallt och stökigt.
Nu har jag köpt lite lådor och en ny bänk att sitta på, som även rymmer grejer som man vill stoppa undan.
Hittade även en anslagstavla som både funkar att skriva på och som magnettavla plus att den har praktiska fack, hyllor och krokar!

     
Före

     
Efter

Det tar sin lilla tid men jag tar ett rum i taget. Det kommer nog bli fint när alla rum är klara!

Nu måste jag gå och sova lite, om jag kan. Solen skiner och jag skulle hellre sätta mig på balkongen....







 


Kommentarer
Postat av: vajb

så kul å se hur du pysslar hemma!! måste ju komma och hälsa på snart och se med egna ögon :-)

2009-04-21 @ 21:26:06
Postat av: Em

Hur fint som helst! Speciellt väggdekorationerna!Försöker få till såna här oxå men det är visst nån som måste övertalas ;)

2009-04-23 @ 13:51:46
URL: http://emalltoinget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0