PernieBernie

Vår på balkongen

Igår var ingen bra dag på jobbet och jag var ordentligt nere när jag kom hem.
Så skönt att man har en underbar familj att komma hem till som kan muntra upp en :)
Idag när jag vaknade kändes det bättre och nu är jag ledig i två dagar.

Efter att jag lämnat Lucas på dagis åkte jag direkt till Bauhaus i Bromma. Där köpte jag en matta av konstgräs till balkongen.
Sen drog jag vidare till Plantagen där jag inhandlade lite blommor och jord.

När jag kom hem hjälpte Micke mig att fixa på balkongen.
För er som inte satt en fot på en konstgräsmatta någon gång kan jag berätta att det är oerhört skönt! I alla fall om man jämför med kall betong som det oftast är på balkonger.... Nu är det varmt och skönt och mjukt istället :)
Har planterat lite blommor oxå, ska fixa några fler närmare sommaren men just nu fanns det inte så mycket skoj att välja på.
En citronmeliss fick följa med hem oxå, den får stå inne ett tag till om nätterna men sen ska den oxå bo på balkongen.

Ok, nog snack, här kommer före och efter-bilder!






Och här är efter...





     

Konstgräs finns på Bauhaus på rulle för 35:- /kv.meter, så man kan köpa precis så mycket man behöver.
Jag köpte med noppor under för då blir det inte så tätt och fuktigt under mattan.
Hela mattan till balkongen kostade ca 300:-

Åh vad mysigt det är att vara på balkongen nu, känner på mig att vi kommer tillbringa mycket tid där i vår och sommar!

Nu ska jag hämta Lucas på dagis, han kommer nog oxå gilla den nya mattan :)

Kommentarer
Postat av: AnnaC

Va snyggt det blev!

Och du, oroa dig inte för jobbet. Det var inte kaos, utan allt gick jättebra på kvällen/natten. Men jag förstår hur du känner, tror att alla har sådana nätter ibland. Glöm inte att du gör ett bra jobb!

Stor kram!

2009-04-06 @ 20:33:53
Postat av: wikeling

Vad "pysslig" du är! Och vad fint det blir i ert nya hem! Kul att se hur ni har det, när vi bor lite för långt ifrån varandra för att kunna hälsa på så ofta.



KRAM

2009-04-08 @ 11:54:06
Postat av: vajb

va mysig er ballkong blev! blir det grillkväll där i sommar? ;-)

2009-04-10 @ 22:38:24
Postat av: Sofie

wooow, vad fint det ar!! Langtar till jag far dricka kaffe med er pa den balkongen!

2009-04-12 @ 10:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0