PernieBernie

Överjärva gård

I helgen skulle Angelica och jag åka och fika. Vi vill ju gärna prova nya ställen så vi letade lite på nätet och kollade i hennes cafébok efter mysiga caféer.
cafékartan upptäckte jag att det ligger en gård här i närheten av där vi bor, där skulle de ha ett café som lät mysigt så vi bestämde oss för att åka dit.
Jag blev väldigt glatt överraskad när jag upptäckte att det var väldigt nära!
3 kilometer!!!
Ha ha ha!  Kommer kunna gå dit på en lagom lång promenad och fika :)
De har även en fin butik med jättemysiga grejer till hemmet. Det är en filial till Nacka byggnadsvård och därifrån brukar de ha mycket i inredningstidningar.
Själva cafét är inrett i ett gammalt stall som är hästskoformat, supermysigt!
Det mesta de serverar är ekologiskt och hembakat, och man får stoooora bitar.
På lördagen när Angelica och jag var där åt jag blåbärspaj med vaniljsås och drack äppelmust till, jättesmarrigt!





Fina Angelica


Lucas äter glass i plommonträdgården






Fåren är jättekelsugna :)


När Vajb kom hit i söndags bestämde vi oss för att gå en promenad. Tänkte att det kunde vara skoj att veta hur lång tid det tar att gå till Överjärva gård så vi gick dit. Det tog bara 25 minuter vilket inte alls kändes långt.
Tycker det känns mysigt att ha så nära till en lantgård med en massa djur!

När vi kom dit kände vi ju att vi var "tvugna" att fika :)
Jag provade morotskakan och Vajb tog en kärleksmums.
Jag brukar kunna äta mycket men jag kunde faktiskt inte äta upp min bit och då är det illa. Så stor var den! Men den var supergod, den godaste morotskakan jag har smakat!!!


Morotskakan



Kärleksmums


Vajb


Jag njuter av sol, trevligt sällskap och gott fika. Och att Lucas sover i vagnen :)

Jag är grymt nöjd för att jag hittade ett så mysigt fik så nära, dit kommer vi gå fler gånger!!

Kommentarer
Postat av: vajb

ja, dit går jag gärna igen :-) Mums!!

2009-08-18 @ 18:28:34
Postat av: Sofie

Ibland langtar jag hem extra mycket! Rakna med mig nar jag kommer hem, da ska vi dit ! :)

2009-08-19 @ 05:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0