PernieBernie

Inglorious bastards

Just nu är det väldigt lugnt och skönt här i soffan.
Micke jobbar och Lucas sover, han somnade på soffan direkt efter vällingen :)



Idag var Lucas på dagis igen, han trivs verkligen där nu!
Inga tårar eller ledsna miner när man lämnar och all personal är såååå nöjda med honom. De säger att han pratar hela tiden och är glad hela tiden. :)
Imorgon ska han dock vara hemma med mig eftersom jag är ledig och vill passa på att umgås med honom innan jag åker till Madrid, kommer sakna honom så mycket!!!

I alla fall, vi passade på att gå på bio när Lucas var på dagis. Vi har längtat efter Inglorious bastards och blev glada när vi såg att den gick som dagbio.
Så vi såg den. Den var bättre än jag förväntat mig, mindre blod och det gör inget tycker jag...
Annars är ju Quentin känd för mycket blod. Min favorit av honom är Kill Bill 1 & 2 och den här är lite samma stil.
En bra story, sjukt bra skådisar och både humor och spänning. Brad Pitt var grym!
Den kan jag verkligen rekommendera, särskilt om man gillar filmer om andra världskriget.
(Ja mamma, jag menar särskilt dig! Tror du kommer gilla den :)   )



Se trailern här.

Här kommer en skön bild från när Lucas och jag var ute och sparkade boll efter dagis.



Måste ju berätta om vår duktiga kille!
Vi har försökt få honom att sitta på pottan ett antal gånger före och under sommaren. Han tycker inte att det är så spännande med pottan utan vill bara ha blöja hela tiden, och eftersom vi inte vill att pottan ska vara nåt tråkigt eller jobbigt har vi låtit det vara. Men nu fick jag ett jättebra tips av mamma!
Hon provade tydligen det på mig och det funkade ju, för jag använder inte blöjor ;)
Ha ha ha ha ha ha ha!

Ta fram en bunke eller nåt som liknar pottan och sätt favorit-gosedjuret där, bredvid pottan.
Det gjorde jag och så sa jag att Joppe sitter på pottan och kissar. Efter ett litet tag hällde jag i lite vatten i bunken så det såg ut som att Joppe verkligen kissade. Lucas tyckte allt det här var jättespännande så han satt på pottan jättelänge!
Till slut kissade han!!!!
Vi berömde honom så mycket vi bara kunde och klappade händerna. Så fick han gå och hälla ut kisset i toan och spola och det var ju oxå jättespännande :)
Efter ett litet tag ville han ta fram pottan igen så det gjorde vi och då kissade han ännu mer!!
Ha ha blev så himla stolt och glad och insåg vilken stor kille vi har, vad hände?!

Nu betyder ju inte det här att han helt plötsligt inte behöver blöjor längre, men det är i alla fall ett steg på vägen!
Idag köpte vi kalsonger till honom som vi ska prova att sätta på honom när han är hemma, så får vi se hur det går.
Känns bra att vi satt igång i alla fall :)

Nä nu ska jag avsluta det här och gå och lägga mig, är trött.
Hoppas ni mår bra alla söta läsare, vilka ni nu är ;)
KRAM!

Kommentarer
Postat av: vajb

vilket smart tips! :-)

2009-08-25 @ 00:24:22
Postat av: Helen Lundgren

Här är en regelbunden läsare :)

Det är så kul att läsa om allt ni gör o se alla mysiga bilder!

Hoppas du får härliga dagar i Madrid!

Kramar Helen

2009-08-25 @ 09:33:58
Postat av: Sofie

vad duktig han ar!!

2009-09-04 @ 04:12:54
Postat av: Raquel

Hi Permie,



I was just translating your blog in the google trasnlator. I forgot how funny you can be. I like reading about your son, ha ha, I am glad also you are potty trained.



Anyway, warm hugs and I will try to keep readng your adventures.



XOXO,

Raquel

2009-09-22 @ 17:51:07
URL: http://raqueldl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0