PernieBernie

Nu börjar vardagen igen

Så var det måndag igen och dagispremiär!
Lucas har varit ledig från dagis i fem veckor så det kändes lite konstigt att lämna bort honom igen, nu när man är så van att ha honom hemma. Men ändå bra för man kanske får lite gjort här hemma då!
Det bästa var att han verkade tycka det var roligt att komma tillbaka för han var inte ledsen och sa bara "leka" när vi var på väg. :)
Förra veckan var mamma och leffe här och därför bloggade jag inget.
Nu har man dock en himla massa att berätta och visa, känns som det skulle kunna bli ett kilometerlångt inlägg om jag berättar allt i detalj...
Därför tänkte jag nu göra en snabbrapportering med hjälp av bilder om hur veckan varit!
Nä förresten, har ju en massa bilder som jag inte visat från Malmö/Köpenhamnsresan, de kommer här oxå :)
(Bilderna är klickbara)


Malmö/Köpenhamn

        
Thaibuffé-lunch. Lekpark i Malmö.

        
Torget i Köpenhamn. HC Andersen. Micke ger pengar till Darth Vader (så klart!). Paus i Nyhavn.


    
      
Nyhavn. Tuborg. Glass med flödeboll. Lucas fick ballongsvärd i leksaksaffären :)


Solvalla/Skansen med mamma och leffe

        
Micke, Lucas och Johan. Mamma och Leffe. Hästarna sprang inte som vi ville.

     
Lucas läser stalltipset. Jag fastnade på några bilder oxå :)

     
På väg till Skansen. Inne på Skansen. Grisar.

     
Lucas klappar getter och Leffe hjälper honom kika in i deras hus.

     
Mamma och grisarna. Jag och Lucas hoppade oxå in. Ekorre som äter bokstavskex :)

Vad härligt vi har haft det!
Kan knappt fatta att jag ska börja jobba på torsdag, men det ska faktiskt bli lite roligt ändå!
Det var bra att ha så här lång semester, känns inte alls så jobbigt att jobba igen.
Men så beror säkert den känslan delvis på att jag ska åka till Madrid snart :)

Tar en paus för lite lunch nu, men sen ska jag visa bilder från helgen och även lägga in ett recept på min favoritefterrätt!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, vad härligt det ser ut! Du och din mamma är sååå lika. :-)

2009-08-17 @ 14:19:23
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: sofie

Woooow, vad snygg du ar i haret!!! har missat lite i din blogg kanner jag.. maste uppdatera mig oftare, alskar att lasa din blogg. fina bilder! ser ut som ni haft en valdigt harlig semester!

2009-08-19 @ 05:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0