PernieBernie

Inte mycket jobb

Det är redan onsdag, gud vad dagarna går fort!
Denna vecka har jag fyra dagpass egentligen men jag har bara jobbat "vanligt" tre timmar idag.
I måndags började jag mitt pass med att göra prov i kompetenstrappan först av alla. Sen fick jag vara vakt för några andra som skrev proven. Soft att sitta och vakta och kunna läsa bok samtidigt :)

Igår skulle jag egentligen varit föräldraledig eftersom Micke hade skola, men vi bestämde att jag skulle ta Lucas med mig och komma in och vakta några fler som hade prov. Det gick jättebra, Lucas var ganska lugn och snäll. Han tryckte på nödsignal en gång på toa och en gång i vilorummet men annars så... ;)
Efter jobbet mötte Lucas och jag upp Micke och så åkte vi till söder och lämnade Lucas hos Mickes mamma.
Sen åkte vi tillbaka till city igen och gick på bio.
Vi såg Valkyria. Den var bra! Otäck och spännande. Sen blir det alltid lite konstigt med filmer som handlar om andra världskriget eftersom man ju vet hur det slutar, typ. Men den var spännande ändå.
Konstigt att se Tom Cruise som tysk nazist :)



Idag hade jag föräldraledigt halva dagen så jag började kl 16. Tog över som FM efter Lotta som skulle på FM-möte så sen gick tiden fort fram till 19! Swisch sa det bara :)


Innan jag började jobba idag var Lucas och jag ute och byggde snögubbe och åkte pulka.
Gud vad han älskar att åka pulka, mer och mer för varje gång känns det som! Spelade in en film på mobilen som jag ska försöka ladda upp här snart.

Efter jobbet idag var jag på bokrean på Åhléns. Köpte fyra böcker. Smoothies, Sy kläder, Bila med barn och en rolig barnbok åt Lucas. Jättefina! Skulle velat kolla mer på rean men de stängde så jag var tvungen att gå.
Köpte ett par rosa solglasögon oxå, vad cool jag kommer bli i sommar :P

Imorgon har jag mitt sista dagpass, sen är jag ledig tre dagar. Planen är att vi ska åka till IKEA på fredag och köpa bokhyllor, vad skönt det ska bli att få lite förvaringsmöjligheter!

Nu måste jag sova, har ätit kex och ost och marinerade vitlöksklyftor (mums) och tagit ett glas rött till, gud vad smarrigt det var men nu är jag trött!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Hej där!

Det är så mysigt att följa er och allt vad ni gör :)

.... o se alla fina bilder på Lucas som har blivit så stor!

Kommer ni till Västervik någon gång under våren så vi får möjlighet att se er "live"?

Kramar Helen

2009-02-26 @ 11:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0