PernieBernie

Nytt år

Trodde jag skulle vara bakis när jag vaknade i morse men jag mår ganska bra faktiskt.
Vi gick inte och lade oss förrän halv två eller nåt, kvällen slutade med att vi spelade klädpoker och drack champagne i köket. :D
Idag har vi bara tagit det lugnt. Håller på att tvätta just nu och så har vi vilat lite med Lucas. Det är så skönt att bara softa en dag utan några måsten.
Hade lovat Lucas att kolla på tågen som går nedanför oss så vi gick på en liten promenad. Han är helt GALEN i tåg, så fort det kommer ett så ropar han "titta, goki!!!", och goki är alltså tåg. När tåget åkt förbi står han snällt och väntar, har aldrig sett honom så tålmodig som han är då... ha ha!
Vi hann se ganska många tåg men vi frös så mycket så vi var tvungna att gå hem, det är sjukt kallt just nu! Måste ta på mig långkalsonger nästa gång jag ska gå ut tror jag.

Ni missar väl inte Ivanhoe på tv3 idag? Den började precis och har blivit en tradition på nyårsdagen :)

Jag lovade lite bilder från gårdagen, här kommer de!

1.   2.  3.

1-2: Lucas leker med sitt Duplo som han fick av sin farmor i julklapp. Här ser ni vår julgran och lite av vårt vardagsrum oxå :)
3: Vi har ingen julbock i halm under vår gran, självklart har vi en gris i stället ;)

4.   5.   6.

4: Vårt köksfönster, utanför ser man slingan på balkongen.
5: Förrätten bestod av krustader med skagenröra och rom. Till det drack vi en drink, och Lucas fick en alkoholfri version :)
6: Micke och Lucas vid matbordet, redo för nyårs-supé!

7.   8.   9.

7-8: Maten vi åt var utbankad fläskfilé med hasselbackspotatis och bearnaisesås. Till det hade vi gjort eget vitlökssmör och eget vitlöksbröd och så drack vi rött vin till :) MUMS!
9: Lucas och jag.

Vi åt efterrätt oxå, men batteriet till kameran var tvunget att laddas så det blev inga kort på den tyvärr.
Var supernöjd med efterrätten, jag gjorde creme brulé i mina nya formar som jag fick av mamma i julklapp. Jag fick ju även en sån där gasbrännare som man använder till att smälta sockret ovanpå med av Micke så det blev precis som på restaurang, så där knaprigt ovanpå och mjukt och härligt i mitten :)

För övrigt var det ett otroligt smällande här i området, det kom fyrverkerier från alla håll och Micke och jag stod på balkongen och skålade i champagne vid tolvslaget. Vi gick dock in när vi upptäckte att någon på balkongen ovanför oss började skicka upp raketer, de for lite hit och dit och det kändes inte särskilt säkert....

Är väldigt nöjd över att jag inte missade Grevinnan och betjänten i år, brukar alltid missa det annars. Eftersom jag inte sett det på några år så var det kul i år igen :)

Nu ska vi städa lite, fattar inte hur det kan bli så stökigt så snabbt....
Ha en bra kväll :)

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Jag vill bara dementera att vi spelade klädpoker vi är ju inte ens gifta ännu...

2009-01-01 @ 16:37:06
URL: http://mikaellyck.blogg.se/
Postat av: Anna E

Gott Nytt År på er! Hoppas ni trivs i nya lägenheten. Och roligt att se lite bilder:-)

Ha det så bra. Anna.

2009-01-01 @ 22:24:17
Postat av: vajb

tänkte fråga vem som vann klädpokern, men så såg jag Lyckans kommentar om att ni inte är gifta än....hahaha! han menar att ni kör den där gamla varianten med att inte ha sex innan äktenskap? Eller? I så fall vill jag veta hur Lucas kom till...?????

PS. VEM vann klädpokern?

2009-01-02 @ 03:40:29
Postat av: Sanna och Ida

God fortsättning! Fina bilder och vilken mysigt familjenyår ni firade in :-)

2009-01-03 @ 16:12:03
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ni är ju bara helt underbara! Jag blir alldeles varm i hela kroppen när jag läser det här inlägget, så mysigt ni har det! Vad roligt att se bilderna och så fint ni har det. Jättefint julpyntat och stämningen bara lyser i hela lägenheten. Bra val av kamera, grymt fina bilder den tar!



Åh nu saknar jag er så mycket och längtar till vi ses igen. Känns dåligt i hela kroppen att vi inte ses i Thailand men om 6 månader ses vi i Sverige, ser redan fram emot det!!

Massor med kramar till er!!

2009-01-04 @ 10:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0