PernieBernie

Fullspäckad söndag

Det har varit en riktigt skön hemmasöndag idag!
Lucas vaknade typ tjugo i sju, (hurra!), så vi var alltså uppe och såg starten av Vasaloppet på TV.
Sen har vi varit ganska duktiga!
Vi har packat upp alla kartonger som var kvar i sovrummet, möblerat om och städat så nu är det jättefint!
Lovar att visa bild nån dag.
Visst, det är inte helt färdigt än, vill ha upp lite hyllor och lampor och slänga ut vår trasiga TV, men Rom byggdes ju inte på en dag... :)
Har småpysslat med en massa annat oxå och tvättat fyra maskinger i tvättstugan.

Jag lagade fisk i folie med pressad potatis som vi åt framför reprisen av Den rätta för Linda Rosing.
Ha ha ha shit vilket kul program. Inte särskilt bra, men väldigt roligt och mycket pinsamt.. :P

Lucas har badat och så har vi kollat både på Bones och Trollkarlens hemligheter.

Det enda tråkiga med dagen är att vi aldrig var ute i fina vädret. Hade planerat promenad och tänkte att vi skulle ge oss iväg hela tiden men städningen och tvätten kom imellan och sen var det dax för Lucas att sova middag.... :(
Men imorgon ska vi gå ut!

Förresten så köpte vi diskmaskin igår! Den följde med oss hem direkt och Micke har redan kopplat in den. Grymt skönt!
Efter att vi köpt den och lämnat av den hemma åkte Micke på Fantomenträff och jag och Lucas till stan.
Där träffade vi Maria och eftersom Lucas somnade nästan direkt i vagnen så fick Maria och jag en lugn och härlig tur på stan!
Vi var inne i en massa affärer, jag letade gummistövlar bl a. Har sett ett par som jag bestämt mig för att köpa, det är verkligen MINA gummistövlar.
Har tänkt köpa ett par länge nu och när det finns så här fina tycker jag att jag måste slå till :)
Dock hittade jag dem inte i rosa, måste nog beställa från nätet. Men nu vet jag vilken storlek jag behöver :)

Viking Rosa Retro

Köpte lite textilfärg och mallar till att trycka på t-shirts, ska göra det till Lucas nån dag. Tycker sånt är så roligt!!
Fyndade även ett par byxor till mig själv på Lindex, nu längtar man ännu mer till våren kommer!
Vi avslutade med en fika i PUB-huset innan vi sa hej då och åkte hem.

Nä nu måste jag gå och lägga mig... borde vara uppe längre eftersom jag ska jobba tre nätter med start imorgon, men jag är TRÖTT! :/
Det får gå ändå på nåt sätt.

God natt :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Verkligen fina gummistövlar! Rosa passar dig. Vad kostar de?



Var köper du textilfärgen och mallarna? Jag älskar sånt!

2009-03-02 @ 09:40:28
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh, dom gummistövlarna är jättesnygga, speciellt i rosa :-)



Kram

2009-03-02 @ 10:38:39
URL: http://sannasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0