PernieBernie

SOL!

Åh det är så härligt att vakna till fågelkvitter och att mötas av den här synen i köket!



Lucas är piggare men det spelar ju inte så stor roll egentligen, för det är hans mage som måste funka.
Vet att de vägrar ta tillbaka honom på dagis innan hans bajs är "normalt" så vi får avvakta och se.
Funderar på att jobba i natt ändå, börjar bli lite rastlös av att gå hemma... och även om inte Lucas kan gå till dagis imorgon så är jag ledig. Vilket innebär att jag måste underhålla Lucas hela dagen utan att ha sovit en blund men det funkar ju om jag inte ska jobba natt igen!
Vi får se hur dagen utvecklar sig (=hur Lucas mage utvecklar sig) innan jag bestämmer mig för om jag ska jobba.

Tänkte att Lucas och jag ska gå ut en sväng idag, stackarn är jätterastlös efter att ha varit hemma i flera dagar.
Ska försöka hitta lite fåglar att mata vårt gamla bröd med :)

Lucas var så pigg i morse och spexade och hade sig, bland annat stoppade han två nappar i munnen samtidigt...



Såg ni Malena gå vidare i Eurovision igår?
Tycker hon var GRYM, var så stolt över att vara svensk :)

Vi åt jättegod mat igår, jag vill ju gärna ha lite festligare mat när det är schlager :D
Jag lagade panerad utbankad kycklingfilé med hemmagjord klyftpotatis och bea, jättegott!
Sen slängde jag ihop en jordgubbs- och hallonsmulpaj med vaniljsås. Det var första gången jag gjorde smulpaj (!) och den blev jättebra!


Om nån vill ha receptet är det bara att säga till. :)

Jag funderar på att beställa lite sommarkläder på H&M, ska nog kolla lite på deras sida nu!


Kommentarer
Postat av: vajb

skickar här en krya-på-dig kram till Lucas!

2009-05-13 @ 22:18:45
Postat av: Caroline

Åh, vad hungrig jag blev nu. Måste gå ner och göra en kvällsmacka, eftersom det sög till i magen av den där bilden, haha. :-)

2009-05-14 @ 21:23:31
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0