PernieBernie

SOL!

Det är SOL!!!!!!!!  Sommaren är här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :D
Det tråkiga är att jag har blivit superförkyld. Det började i fredags och det känns som att det blir värre och värre.
Fast det är ju alltid värre på morgnar och kvällar och nu är jag nyvaken...
Näsan är full med snor, halsen full med slem och tjock av halsont.
HATAR att vara förkyld, men vem gör inte det?..

Ikväll är det dags att jobba igen, känns som jag skulle behöva vara hemma med både förkylning och ond fot.
Men det känns oxå som att jag inte KAN vara hemma. Det är en viktig vecka på jobbet, ikväll är det stor satelit till SM och jag ska vara N1:a, imorgon börjar poker-SM.
Ska i alla fall gå till jobbet och försöka, så får vi se hur det går. Man kan inte göra mer än försöka, eller hur?

Imorgon har vi tid för röntgen och undersökning av Lucas höft! Nu är det ju drygt ett år sen vi tog av gipset och det här är andra kontrollen efteråt.
Hoppas på det bästa, vill INTE höra att det fortfarande är problem med den dumma höften!
Vet inte hur jag ska orka jobba imorgon efter att ha varit på sjukhuset hela dagen, och jag har glömt att ta en ledig sjukdag så jag får skylla mig själv. På nåt sätt får det gå. :P

Igår fick jag för mig att jag skulle göra hemmagjord pizza innan Micke gick till jobbet. Köpte sån där mix-ost som brukar finnas i stora påsar. Vi har provat det förut och det är skitäckligt (!) eftersom osten när den är smält blir som slem. Urk!
Tänkte dock att den som var i affären var av ett annat märke så den kanske skulle funka, dumsnål som man är.
Det gjorde den INTE, så jag kunde inte äta av pizzan :(
Fick värma mig en Billys istället... så trist!
Ska aldrig mer köpa sån ost, oavsett märke. Hur mycket sparar man om man ändå måste slänga pizzan menar jag?..

I alla fall så satt vi på balkongen och åt, det var ju underbart väder även igår!



Jag drack ett jättegott pärlande rosévin! Är så glad för att jag har upptäckt att rosévin är gott, det är så svalkande på sommaren och passar så bra just när det är varmt. Det är tack vare Angelica som gav mig en flaska förra sommaren!

Idag känner jag för att åka på utflykt men det blir nog inte så. Som vanligt så har Micke jobbat så han sover, och som vanligt så ska jag jobba, börjar redan 17:15 (slutar 05:15...) och jag måste passa på att sova lite när Lucas sover.
Men jag tänkte gå ut med Lucas nu, kanske till lekparken här utanför så kan vi vara ute tills han ska äta lunch vid cirkus tolv. Lite sol måste man ju få!

Skulle gärna velat lägga in lite bilder från när vi var i Gamleby oxå men jag hinner inte. Lucas är redan rastlös och tycker det är skittrist när jag sitter vid datorn, vilket jag kan förstå... så det får bli en annan gång.

Ha en underbar söndag ute i solen!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej.. Skulle du vilja visa din sons dagisfoto från Lidingö om Pernilla Wahlgrens son är med. Det är min idol och vore häftigt om man fick se ett dagisfoto. Bara om du vill.

2009-06-04 @ 23:42:03
Postat av: Karin

HUr gick det med Lucas höft???

2009-06-07 @ 23:52:55
URL: http://sebastianochjulie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0