PernieBernie

Orangina är tillbaka!

Idag är jag ledig, grymt skönt!
Har jobbat tre nätter och är bara ledig idag, sen jobbar jag tre nätter till (varav två av dem är tolvtimmars-pass...).

Idag hade vi uppföljningssamtal på dagis och det gick bra. De är så nöjda med Lucas och säger att han är så duktig och glad :)
Man blir alldeles varm i sitt mammahjärta när man får höra sånt, vi har en sån fin kille!!

Har mest tagit det lugnt hela dagen, när vädret blev lite bättre tog Lucas och jag en promenad till affären och till videobutiken där jag hämtade ett paket från H&M. Beställde en ny sommarpyjamas och några linnen häromdagen och de kom snabbt. :)

Just det! Jag har bakat idag oxå. Först gjorde jag kladdkakemuffins med vit choklad, ett nytt recept och de var jättegoda.
Sen blev det en ananaspaj eftersom vi hade färsk ananas hemma som vi behövde använda innan den blev dålig.
Lagade pasta med hemmagjord pastasås som var helt ok, Lucas gillade det INTE dock.
Desto bättre tyckte han om min ananaspaj :P

Förresten, har ni sett att den supergoda läsken Orangina har kommit tillbaka?!
Jag har alltid tyckt att den är jättejättejätteläskande så jag blev glad när jag såg den i butikerna igen!
Köpte med mig en stor flaska hem idag, åh så gott!
Det som är så bra med den är att den inte innehåller några färgämnen och har äkta fruktbitar i, och så är den inte så söt som t ex Fanta. Mycket mer läskande!!



Efter att Lucas somnat tog jag ett långt skumbad och tände en massa ljus och ljuslyktor, hur skönt som helst!!!
Nu ska jag bara kolla klart på CSI NY sen blir det sova, måste ju orka jobba tre pass till...

Förresten, nu är jag helt bra i magen igen, tack för alla omtankes-kommentarer :D

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Jag drack det sista bara så du vet...

2009-05-22 @ 10:20:46
URL: http://mikaellyck.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag fick hem ett helt paket av Orangina idag :)

2009-06-11 @ 22:05:49
URL: http://www.bloggjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0