PernieBernie

Nya fynd

Sitter och kollar på tredje perioden av hockeyn och Sverige ligger under med 1-3.... jäkla Canada.
Lucas sover och Micke jobbar. Borde gå och lägga mig snart så jag är utvilad imorgon, så jag ska bara plocka lite till här och sen ska jag lägga mig och kolla slutet på nån film i sängen :)

Idag har jag haft en riktigt skön dag!
Efter att jag cyklat och lämnat Lucas på dagis (han älskar att cykla!) åkte jag hem och lade mig. Det är ju så skönt att få krypa ner i sängen när man varit ute tidigt på morgonen :)
Både Micke och jag somnade om, och vi kunde nog sovit hela dagen om vi inte tvingat oss själva att gå upp.
Lade i lite tvätt i tvättstugan och så käkade vi frukost på balkongen. Dock var det typ storm ute så det var inte så skönt som det såg ut att vara ifrån köksfönstret..
Fixade i ordning lite i förrådet här i lägenheten, det som ska bli Mickes rum så småningom. Det blir lätt att man slänger in en massa skit där så vi rensade bort lite och slängde en massa så att man kan gå in där igen. Flyttade in vår gamla bokhylla i förrådet och flyttade på vår nya.

Förresten! Igår var jag och Lucas på Myrorna i Ropsten. Det är ett jättestort Myrorna på två våningar och jag tycker de hade ganska mycket faktiskt. Sen var det inte så där hutlöst dyrt som det kan vara på en del secondhand-affärer.
Jag köpte en gammal sliten kista! Tänkte först att jag skulle måla om den i vitt men nu har jag ändrat mig, i alla fall så länge. Jag tyckte det var en bra grej att ha täcken och kuddar i :)





Jag gillar att den är så där sliten :) 155:- kostade den.

Har letat ett tag efter nåt slags skåp eller hylla att ha i hallen utanför badrummet. Vi har en ganska smal vägg där så det finns inte så mycket som passar. Igår hittade jag ett gammalt skåp som inte ser så mycket ut för världen, men det ska jag måla om i vitt och sätta på ett nytt beslag på tänkte jag. Då tror jag det kan bli fint!
Skåpet kostade- och nu skojar jag inte- 25:-
Ganska billigt, eller hur? :)


Ljusstaken ovanpå skåpet fyndade jag för 15:-

Jag har börjat baka inför festen i morgon. Ska baka mer imorgon men tänkte det kunde vara skönt att ha lite gjort :)
Imorgon blir det att städa det sista, handla det sista och åka och lämna Lucas hos Annika.
Det är första gången han sover borta, känns lite pirrigt!
Men jag tror det kommer gå bra.

Imorgon är det bröllopsfest, vad kul det ska bli att träffa alla som kommer :D


Kommentarer
Postat av: vajb

vilka fynd! jag tycker som du, kistan är fin som den är, men skåpet kommer bli grymt när du målat det :-)

2009-05-09 @ 12:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0