PernieBernie

Möblera om

Konstigt. Igår sov jag tolv timmar och var ändå trött hela dagen.
I natt har jag sovit ca sju timmar och känner mig mycket piggare!
Tror att jag sov för länge igår...
Idag gick jag upp med Lucas och lämnade honom på dagis, och jag tror att det bidrar till att jag känner mig piggare, att jag börjat dagen med lite frisk luft och promenad!!
Det sjukaste hände på vägen till dagis.. hörde en liten smäll från vägen bredvid vår gångväg och såg att en bil körde in i en annan när det var rött ljus. Det var ingen kraftig smäll och det såg inte ut som att det blev ens något märke på bilen som blev påkörd. Det sista jag såg innan vi svängde av till dagis var att föraren i bilen som kört på hade gått ut och pratade med de i den andra bilen.
När jag skulle gå hem igen blev jag därför ganska förvånad när jag upptäckte två brandbilar, två ambulanser och en polis vid bilarna! Det var bårar utställda på vägen och brandmännen sprang omkring som att det var värsta olyckan!
Vad konstigt det kan bli, de måste ju ha blivit skadade eftersom det var sånt pådrag, av den lilla smällen!
Lite läskigt..

Nu har vi ätit frukost och eftersom jag känner mig ganska pigg har vi bestämt oss för att möblera om i vardagsrummet!
Tycker det är dags att få lite förändring och det brukar vara bra att få ordentligt städat oxå... :)
Dessutom är det snart dags för julgran och det känns som vi har lite mer plats om vi möblerar om.
Vi får se hur det blir!

I lördags hade vi 7 rätt på V75 förresten!
Micke gjorde raden helt själv, precis som förra gången vi hade 7 rätt, så jag börjar väl inse att det kanske är bäst om han gör raden själv i fortsättningen.
Vi var tre som delade och tyvärr blev det inga miljoner, inte ens några hundra tusen, men en tusenlapp var är jag ändå nöjd med :D

I natt är det dags att jobba igen. Börjar dock inte förrän vid tio så man hinner ganska mycket ändå.
Nu har jag fyra nätter framför mig, egentligen ska jag börja vid tio alla fyra men eftersom jag har fått två FM-pass så blir det tidigare både ons och torsdag. Kommer nog bli ganska jobbigt, kroppen är inte van vid fyra eftersom vi annars jobbar tre nattpass i stöpet, men jag ser fram emot en mysig helg så det ska nog gå.
I helgen har jag både planer på att gå på Megaloppis och att åka till Sigtuna på julmarknad med Mia och Elisabet.
Ska bli jättemysigt!!

Nu är det dags att ta tag i ommöbleringen...

Kommentarer
Postat av: vajb

nyfiken på att se hur ommöbleringen blev :-)

2009-11-26 @ 02:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0