PernieBernie

Pippi är bäst

Tänk att det redan har gått en vecka sedan vi kom hit till Gamleby!
Idag är det dags att åka hem igen.
Vi har haft det jättebra men det ska samtidigt bli skönt att komma hem. Både Lucas och jag har saknat Micke jättemycket och det ska bli skönt att komma hem och få sova i egen säng :)

Bilen är fixad på verkstaden här, så nu hoppas vi att den kommer gå igenom besiktningen i december.
Alltid denna oro för bilen...

Det största ögonblicket för Lucas under den här veckan var nog när han träffade Pippi på Astrid Lindgrens värld.
Vi kollade på föreställningen vid Pippis hus och efteråt ville alla barnen fram och krama Pippi så klart, även Lucas.
Jag gick med honom fram men det var stört omöjligt att komma fram till henne, det var säkert 50 barn som stod i en ring runt henne... då hörde jag att Pippi sa att hon skulle gå på marknaden och tänkte att Lucas och jag kunde försöka genskjuta henne, men då trodde Lucas att vi skulle gå UTAN kram så han blev jätteledsen.
Mamma skulle göra ett nytt försök att gå fram till henne med Lucas och då hade de sån tur att Pippi kom mot dem!
Hon satte sig på huk och gav Lucas en stor kram som genast blev glad igen. Sen frågade hon om han ville följa med henne på marknaden och köpa julklappar, och det ville han ju så klart så han tog henne i handen och gick.
Han brydde sig inte om var varken mamma eller mormor var vid det tillfället... ha ha!
Det var sååå gulligt för han var SÅ lycklig och jag kände att jag blev alldeles varm i hjärtat av att se honom så glad :D








Jag har fler bilder att visa, men det får jag göra när jag kommer hem för jag hinner inte nu.
Nu ska vi gå på promenad med Trissie, mata fåglarna vid ån och springa in på en second hand-butik innan vi äter lite lunch och till sist sätter oss i bilen för att åka hem.

Ha en bra dag så hörs vi!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nämen åååh vilken lycka! De där skulle Ida vara med om :-)

2009-11-03 @ 23:23:04
URL: http://sannasfoto.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vad sött. Gulle-Lucas!

2009-11-04 @ 09:24:32
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0