PernieBernie

Påsken

Glad påsk!

I helgen har mamma och Leffe varit här så det har inte blivit så mycket att sitta vid datorn.
Nu har de åkt hem så jag tänkte visa lite bilder från påskhelgen.

Vi har inte gjort något speciellt utan mest slappat och umgåtts.
Jag är ganska rörelsehindrad just nu och har ingen ork, vilket är jättetrist. Jag känner att det är värre när det är så fint väder och man bara vill gå ut och hitta på något, men nu är det inte så långt kvar så jag får försöka stå ut..
Vi har i alla fall varit ute några gånger och försökt lära Lucas att cykla. Han har en trehjuling som han fick i ett-årspresent och det är den vi cyklar på nu. Han kan ta några trampsteg själv men det är svårt att cykla i allt grus, så vi får hoppas att de sopar bort det snart.

I fredags när mamma och Leffe kom började vi med att fika. Mamma hade bakat som hon hade med sig, och även jag hade ju bakat (vilken överraskning va?) så vi fick ihop fem sorter :)
De kakor jag hade gjort var Drömmar och Knäckflarn med två olika fyllningar. En med choklad och en med smörkräm. Mamma hade gjort marränger och en slags sockerkaksruta med vaniljkräm och kokos på. Supergott!

 

Mamma och jag drack kaffe Latte till :)

 

Eftersom Leffe hade varit och jobbat på västkusten i veckan hade han köpt med sig en massa goda skaldjur till oss som vi frossade i på kvällen! Vilken tur vi hade :)

Det blev krabbklo, havskräftor och räkor samt en skagenröra. Gud så gott det är med färska räkor, kan äta hur mycket som helst!

 

 

 

Efter maten åkte godisfatet fram. Vi hade köpt några kilo, det kostade bara 2,90:-/hg på ICA....

 

 

Lucas fick påskägg av oss med godis i plus en dvd med Musses klubbhus och hans favorit Little Einsteins.

 

På lördagen skulle vi äta lite påsklunch och då är man ju tvungen att måla äggen innan man äter dem :)

 

 

 

 

Det blev lite blandad mat på påskbordet. Varken jag eller Micke är så förtjusta i jul- och påskmat i traditionell mening, men allt vi åt igår var supergott! Och så årets första färskpotatis, inte svensk men väldigt god ändå :)

 

Bl a fanns det rökt lax, färskpotatis, gräddfil, gräslök, räkor, kalamataoliver och tsatsiki.

 

Påskdukat, visst blev äggen fina? :)

 

Mitt ägg

 

Lucas blev firad av mamma och Leffe i förskott, han fyller ju år nästa helg egentligen.

Han fick jättefint Nalle Puh-badlakan, Star wars-lakan och ett spel (Fem myror är fler än fyra elefanter, bokstavsträning). Och så ett påskägg till... han har ätit så det nästan kommit ut ur öronen på honom, men det får man vid påsk! Har dock varit tvungen att stoppa honom efter en stund, annars hade han ätit ihjäl sig....

 

Det roligaste igår var att vi hade spelat på hästar. Det var jackpott så vi hoppades som vanligt på att vinna oss en hacka. Mamma och Leffe hade en andel i ett större system som de köpt i Gamleby och så gjorde vi en egen rad här. Tyvärr vann inte Micke och jag något men mamma och Leffe fick sju rätt på sin systemrad!

Det betydde att de fick en tiondel av vinsten på sju rätt (som gav 245 273:-)!!!!!!

Grattis till dem, härligt med lite extrapengar till semestern :D

Micke och jag ångrar att inte vi oxå köpte en andel i det systemet, men det är lätt att vara "efterklok" så klart.

 

Idag är det ganska fint väder så vi tänkte ta och ge oss ut lite. Först ska vi till söder och hälsa på Mickes mamma, sen får vi se vad som händer. Det är skönt att vara ledig!

 

Glad påsk igen :)

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad ni är fantastiska på att baka. Nu får du ge ut en bakbok snart. Eller en bakblogg. fast det är ju nästan det här. :-)

2010-04-05 @ 21:56:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14artillsalu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0