PernieBernie

Dagarna bara går...

Jag har inte tid att blogga!
Men jag vill :)
Dagarna går så fort, har så mycket att göra. Men roliga saker att göra!

Idag har jag haft mammalunch här hemma. Det kom fyra glada mammor med sina barn och jag gjorde champinjonsoppa till lunch. Lite vågat av mig egentligen och när jag lagade den tänkte jag "vad håller jag på med, tänk om det blir jätteäckligt" eftersom jag inte provat receptet förut... smart va?!
Men det blev faktiskt jättebra! Och den var superenkel att göra. Kan lägga upp receptet här om någon vill ha, men då får ni säga till!

Efter lunchen bjöd jag på macarons med hallonfyllning och kladdkakemuffins som jag bakade i morse. :)
Supertrevligt var det, men så är det oxå världens bästa mammagrupp! :D

Hela eftermiddagen har jag bara myst med barnen, Micke hade en lång dag i skolan.
Spelade nya legospelet (brädspel) med Lucas som han är helt frälst i, och så blev det lite tv-spel efter det innan middagen. Lego Indiana Jones, ganska roligt faktiskt och Lucas är så galen i de där lego-tv-spelen...

Nu ikväll har vi sett ännu ett avsnitt av Boardwalk Empire. Det är en ny serie och vi såg nog fem eller sex avsnitt innan vi började tycka att den var bra.
Det kan verka konstigt att vi såg så många, att vi inte bara gav upp när det inte var så bra, men vi hade en känsla av att det kunde bli bra... och vad rätt vi hade! Underbart när man hittar en serie som är så bra att man bara vill se mer och mer och mer... :)

Annars är jag sugen på att börja följa nån ny serie och skulle gärna vilja hitta någon bra tjejserie.
Något liknande Sex and the City, är det någon som har nåt att rekommendera eller tipsa om så tas det tacksamt emot.

Imorgon är det dags att besikta bilen! Är jättenervös, tror inte den kommer gå igenom och fasar för hur dyrt det kan bli... usch. Bara hålla tummarna!
Dessutom ska jag försöka hinna träna imorgon oxå, nu har träningsvärken lagt sig efter mitt möte med personliga tränaren. Ska prova barnpassningen med Leia för första gången, hoppas hon gillar den :)

Nu måste jag sova, har en kinkig liten tjej här hemma som vaknar varannan timme hela natten.... inte så kul men vi hoppas det är en "fas" och att den går över snart!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag vill garna ha receptet! :))))

2010-12-09 @ 09:37:19
Postat av: Linda Englund

Hoppas det blir bättre på nätterna snart för er!!

2010-12-09 @ 14:35:59
Postat av: Marina

Recept tack!!

2010-12-10 @ 20:32:19
URL: http://marinajelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0