PernieBernie

Vill inte bli sjuk!

Här hemma hade vi stora planer för dagen i form av att rensa och städa!
Jag fick sovmorgon och hade massor av energi när jag vaknade medans Micke klagade på att han mådde illa.
Efter frukosten satte vi i alla fall igång med att rensa och städa på Lucas rum.

Vi gick igenom precis alla leksaker och kastade en massa, som är trasigt eller bara skräp som han aldrig har lekt med...
Sedan har vi dammat och dammsugat och bytt lakan i hans säng, så nu är hans rum som ett nytt rum!
Och det är så mycket plats!! Han hade alldeles för mycket grejer innan och nu känns det så skönt att vi har fått bort lite. Dessutom ska vi flytta in Leias säng där snart och det finns det oxå plats för :)

Under tiden som vi städade fick Micke springa på toa och spy.
Stackarn, alla vet ju hur jobbigt det är med magsjuka :(
Nu hoppas jag bara att vi andra klarar oss... fast det är väl inte så troligt med tanke på hur mycket det brukar smitta. Bara att vänta och se...

Lucas och jag har precis varit ute och slängt skräpet och så var vi i affären och köpte skinka.
Ikväll blir det hemmagjorda tortillapizzor, det är så gott! :)

Skulle rensa i skåpen och skafferiet oxå, men Micke och Leia sover så vi får se vad jag orkar och hinner själv.
Det svämmar över av grejer här, vi är så dåliga på att kasta och rensa men bra på att köpa nya saker...
Blir så trött!

Hur som helst, ha en bra lördag!
Avslutar med en badbild på Leia som blev 7 månader igår :)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hoppas hoppas hoppas att ni klarar er. Är så hemskt med magsjuka!

2010-12-05 @ 09:38:17
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sofie

Vilken underbar bild! Hon är sa söt! Haller tummarna och hoppas ni klarar er fran magsjukan!

2010-12-07 @ 09:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0