PernieBernie

Sköna söndag

Nu är vi i Gamleby!
Vi åkte på fredagsförmiddagen och lyckades undvika all snöstorm, hade en jäkla tur antar jag.
Ovädret började på kvällen och sen dess har det snöat och snöat och snöat.... ska det aldrig ta slut?
Jag är i alla fall, precis som alla andra verkar vara, väldigt trött på snön nu. Vill ha vår!!!
Till och med Lucas verkar trött på det, i morse var det första han sa "mamma, snön borta, bada?"
:)
Jag har sagt till honom att vi hoppas snön försvinner snart så vi kan bada istället för åka pulka.

I alla fall så är vi här nu och det är mysigt. :)
Mamma göder oss som vanligt med god mat och en massa fika..
Här är några bilder på snökaoset


Lucas på mamma och leffes gård

 

Har fikat på mammas hemmagjorda semlor som var supersmarriga! (jag gillar inte semlor annars)


Leffe och mamma

 

Innan jag åkte hit föreslog jag för mamma att vi kunde prova att göra egen sushi nån dag och hon nappade direkt.
Jag har aldrig provat förut så det blev intressant kan jag säga.
Vi hade rökt lax istället för färsk, och så gjorde vi flest rullar eftersom vi tycker det är godast, eller i alla fall jag :)
Jag måste säga att det var inte så svårt som jag trodde!
Och så blev det riktigt gott :)

Innan jag gjort bitarna/rullarna såg det ut så här


...och så här blev det färdiga resultatet!

Rullar med lax, gurka och avocado, i bakgrunden lax och räkbitar samt det som blev över som fick bli plockmat :)


Jag är riktigt nöjd så jag ska nog göra hemma oxå nån gång.
Det blev perfekt melodifestivalmat :)

Jag tycker gårdagens delfinal var den bästa hittills, även om jag ändå inte är superimponerad.

Känns inte som att årets låtar är nån sensation och förra året kändes som en mycket starkare final än vad det verkar som vi kommer få i år. Men det är ju en vecka kvar...

Jag hejade i alla fall på Darin igår, tycker den blev bättre för varje lyssning och riktigt bra! Sen var det rätt låtar som gick vidare, det var de fyra bästa. Skönt!

 

Vi kollade på skidorna igår och jag höll på att dö av spänningen!!! Helt sjukt vad bra det var, men jag kunde knappt kolla vissa stunder, kändes inte som mitt hjärta skulle klara av det... så himla kul att Sverige fick både guld och brons, det var de verkligen värda efter det loppet. Vilket lagarbete!!! Nu ser vi fram emot staffetten.. :)

 

Idag blir en lugn dag, det snöar ju fortfarande och tydligen är det 11 minusgrader och blåser, inte så himla skönt att ge sig ut på äventyr då. Får hitta på nåt skoj inne istället.

Ha en skön söndag!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Micke

Saknar er!

2010-02-21 @ 10:49:14
Postat av: Sofie

HERREGUD!!!! sa mycket sno!!! men ser mysigt ut i alla fall. Vad fina bilder du tar! Ar det ny kamera? Ser sa proffsigt ut :)

2010-02-22 @ 10:09:47
Postat av: Caroline

Så himla fina sushisar! Well done!

2010-02-22 @ 15:06:19
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sanna

Vilken fin sushi!! :-) men det ser kallt ut för Licas i snökaoset utan termosar.. hehe.. Brr

2010-02-23 @ 00:54:14
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: vajb

va proffsig sushin såg ut!! :-)

2010-02-25 @ 01:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0