PernieBernie

Update

Tack för alla snälla kommentarer om min nya hårfärg, vad glad jag blev!!!!
Kul att ni gillar det :)

Jag är hemma från jobbet eftersom jag fortfarande har ont i ryggen och bäckenet.
Det började förra veckan och har inte direkt blivit bättre, men jag hoppas på det. Vad annat kan man göra än att stanna hemma och vila?

I förrgår var jag hos barnmorskan och det gick inget vidare.
Har haft en känsla från första början att det inte riktigt stämmer mellan oss. Känns som hon ser ner på mig och att det enda hon pratade om var min vikt. ("Den här gången får du absolut inte gå upp lika mycket i vikt som förra graviditeten, helst inte mer än fem kilo!!!")
Hon har påpekat att jag är överviktig så många gånger och velat anmäla mig till kostrådgivning för överviktiga att jag tröttnade.
I förrgår kändes det som en lång plåga att sitta där och det var inte ens roligt att höra hjärtljuden för första gången.
Så ska det ju inte vara!!!

Sen sa jag till henne att jag gärna vill träffa en läkare och prata om mitt ryggonda och att jag haft ont i bäckenet, samt att min mage blivit stenhård (jag menar utanpå ;) ) efter varje nattpass.
Då kollade hon på mig som att jag var dum i huvudet och började genast en utläggning om att de i sjukvården minsann också jobbar natt och alla de kan ju inte bli sjukskrivna bara för det, då skulle ju Sverige stanna.
Att jobba natt är minsann inget skäl för att bli sjukskriven när man är gravid!!

Vad ska man säga, jag vill inte träffa läkaren för att jag jobbar natt, utan det är bara en del av det hela.
Visst är det jobbigare nu när jag är gravid och jag har inte kunnat sova så bra efter nattpassen, men jag känner större oro inför att jag får så ont i ryggen efter att ha stått i fem timmar i bj och att jag knappt kan gå efter mina nattpass för att det gör så ont i magen och den är stenhård.
Jag är INTE ute efter att bli helt sjukskriven, jag vill gärna jobba ett tag till, men kanske få jobba lite kortare nattpass som en annan tjej på jobbet eller ta bort några av dem så det inte blir så jobbigt.
Skulle i alla fall kännas bra att få träffa en läkare och till slut sa hon bara "jaja du får väl träffa en läkare då".
Hrm.

När jag kom hem efter var jag jätteledsen och bara grät :(
Micke var hemma och övertalade mig att ringa och byta barnmorska, så det gjorde jag igår.
Nu har jag fått en ny som jag hoppas är lite mer förstående och lyssnar på vad jag säger.
Det känns jättebra att slippa gå till den andra!

Nu till något helt annat!
I lördags var jag på möhippa för min kompis Sara som ska gifta sig nu på lördag :)
Vi lurade henne till söder där hon fick dreja. Efter det var det lunch på en veg.restaurang och sen gick vi vidare till samma studio som jag fick spela in låt i på min möhippa! Där fick hon spela in två låtar och vi klädde ut oss, hur kul som helst :)  Önskar man fick gå dit en gång i veckan och spela in en låt... :D

Sen åkte vi (de andra, jag vågade inte varken för mage eller rygg) skridskor i Kungsträdgården innan vi åkte till en lokal i Aspudden. Där käkade vi indiskt och hade ostprovning och så fick Sara berätta om alla sina ex.
Vi hade skrivit namnen på exen på ballonger och efter att hon berättat om dem fick hon smälla ballongen!
Känns som det var en väldigt lyckad möhippa och Sara verkade supernöjd :)
Idag har jag fått cd:n hem så nu ska vi (Micke) bara göra ett fint skivomslag till den så ska hon få den på lördag!









När vi ändå är inne på bilder så kan jag visa Lucas nya favorit-mysdress här hemma.
Såg på Marinas blogg för ett tag sen att hennes son hade fått en Bamsepyjamas.
Lucas älskar Bamse så när jag hade en rabattkupong på Lindex passade jag på att köpa en likadan.
Han är så söt i den :)

 

 

Här är före och efterbild på mitt hår

före

Efter

 

Förra helgen var jag, Angelica och Lucas på Aquaria. Hade för mig att det var större, kändes som att det inte fanns så mycket att se även om Lucas verkade ha skoj :)

 

 

 

Efteråt mötte vi upp Maria vid Odenplan och fikade. Maria är också gravid, hon har bf fem veckor före mig :)

 

Det här blev ett långt inlägg, men så bloggar jag ju inte lika ofta just nu så det får väl bli så :)

Nu ska jag äta lite lunch och sen vila!

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men vilken IDIOTISK barnmorska. BRA att du bytte, det finns ju så många bra. Var går du nu?

2010-01-14 @ 19:45:50
URL: http://www.14artillsalu.se
Postat av: Linda Englund

Skönt att höra att du har bytt barnmorska! Hon ska inte säga så där, du känner din kropp bäst, och funkar det inte att jobba natt så gör det inte. Alla har olika graviditeter. Hoppas din nya barnmorska är bättre! Min var hur bra som helst. Hoppas du är bättre i ryggen. Inget vidare det där, jag fick foglossning i v 6 med Alex. Men man får ju en skaplig belöning för allt det onda man har, du får tänka positivt =)

Ha det bäst!

Hälsa familjen!

Kramar i massor

2010-01-14 @ 20:47:36
Postat av: Anna E

HELT rätt att byta barnmorska... sånt där är det sista man behöver OCH det är klart att det sliter mer att jobba natt! Hoppas den nya är bättre! Kram

2010-01-14 @ 21:37:47
Postat av: Jennie

Vilken trög barnmorska!!! Bra att du gjorde som Micke sa och bytte. Himlans fin var du i din nya hårfärg, nu vill jag också göra något skoj med mitt hår :) Kram Kram

2010-01-17 @ 21:22:03
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra att du bytte barnmorska!!! Ingen har rätt att behandla sina "patienter" så! Hoppas du känner dig bättre snart och inte har ont längre. Sänder varma soliga hälsningar, kanske det hjälper lite ;)

2010-01-19 @ 03:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0