PernieBernie

Whats new?

Bra att man kan mobilblogga nu på sommaren eftersom det inte blir så mycket vanligt bloggande här :)

Idag regnar det här så vi passar på att stanna inne. Ganska skönt att ha en riktig slappardag!
Nu tänkte jag sätta på en tvättmaskin och så måste jag rensa lite i skåpen i köket.
Dessutom har jag betalat räkningar, aldrig kul...

Hittills tycker jag att sommaren har varit underbar!
Det är i och för sig inte svårt att ha det bra när man har fått en bebis som är så snäll att vi ibland glömmer bort henne! Eller inte glömmer bort henne så, men hon klagar i stort sett aldrig och sover hur mycket som helst!!

Micke läser sommarkurs nu så vi tänker hålla oss här i Stockholm. Lucas har börjat på dagis men jag tänkte inte han skulle gå hela veckorna utan bara några dagar i veckan. Förra veckan blev det måndag och onsdag, på tisdagen kräktes han på väg till dagis så då gick vi hem igen... men det blev aldrig nåt av det.
Imorgon blir det nog inte heller dagis för då ska förmodligen Micke ta med honom på bio. De ska se Shrek 4 som Lucas tjatat om hela sommaren... :)

Härom dagen var vi på Tekniska museet. Det är väldigt roligt där och finns mycket att göra för hela familjen.
Massor med olika stationer där man får prova olika saker, experiment osv och nu hade de en ny sportavdelning där man kunde tävla mot varandra, bl a i dans på en sån där dansmatta som jag älskar :)
Lucas och jag tävlade men det var en svår nivå och väldigt varmt där inne så det bara sprutade svett om mig efteråt.

Det negativa med såna där ställen tycker jag är alla barn som inte är ordentligt uppfostrade av sina föräldrar.
Det hände oss flera gånger under dagen att vi stod vid en station och provade nåt, och mitt i kom det fram en unge och förstörde.
Ena gången testade Lucas sin reaktionsförmåga, och det var på tid, och då kom en unge fram och började trycka på en massa av knapparna samtidigt som Lucas. Då sa jag åt honom att han får vänta på sin tur, men ni ska ju inte tro att ungen lyssnade! Nä han bara fortsatte slå och verkade strunta i allt vi sa... blir så himla irriterad!
Det slutade med att vi gick därifrån..
Ok om han hade varit liten och inte förstått, men han var så pass stor att han borde fattat vad vi menade.
Hrmpf!!
Jag kommer göra mitt bästa för att lära Lucas att man väntar på sin tur och att man inte ska förstöra för andra!
Jag tycker det är jätteviktigt!!

Nä nu måste jag sätta på en tvättmaskin och göra nåt annat än att sitta och dönicka framför datorn, får ju inget gjort här! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0