PernieBernie

Midsommarplaner

Måndag igen vilket betyder att man får nya reklamblad för veckan.

Ha ha vi har så roligt här hemma, eller JAG rättare sagt, för Micke är verkligen kär i ICA Maxis reklamblad.
Han springer till dörren när han hör att posten kommer och slänger sig över ICA-bladet.
Sen vill han gärna läsa högt för mig om det är några bra erbjudanden. Ha ha ha ha ha!!!!
Han är för söt!

Han blir besviken om jag hunnit läsa bladet först och säger "jag såg det" när han berättar om nån vara med extrapris.
:)

I alla fall så åkte vi och handlade på just ICA Maxi idag. Det tog över en och en halv timme...
Jag har ingen aning om vad vi gjorde där inne så länge, tycker det är otroligt!
Men vi hade ingen brådska så då blir det lätt att man "vil-handlar". :)
Nu har vi laddat upp med en massa mat inför vår lilla resa.
Imorgon åker vi till Öregrund!
Vi kommer komma dit före alla andra så vi kommer behöva koppla in vattnet och mulltoan, hoppas det går bra.
Sen behövs det säkert städas en del eftersom ingen varit där på hela vintern.

På fredag kommer de andra som ska fira midsommar med oss, Mickes pappa och farbror och farmor med familjer.

Förresten så undrar jag hur glömsk man kan bli när man ammar egentligen?
Glömde ju att berätta att vi var på julfest i onsdags!
Det är ju en så rolig grej att jag inte förstår hur jag kunde glömma att skriva om det i mitt förra inlägg...
Det var Caroline och Johan som fixade, vi var på den förra året och vi hade jättetrevligt!
Tänk er: julgran i trädgården med långbord uppdukat med julmat. Helt fel mitt i sommarsolen, vilket gör det så galet roligt!
Julklappar hade vi med oss oxå som vi lade under granen. Innan vi gick hem tog vi varsin julklapp och öppnade dem i hammocken. Lucas fick en ko-bil, Micke en påse fina chokladtryfflar och jag en jättesöt diskborste med blommönster :) Lyckade presenter!

Och för er som undrar. Jojomensan, de har en midsommarfest vid jul oxå :)

Nä nu måste jag ge Leia lite kvällsmat och sen försöka sova, har varit sjukt trött hela dagen.

Trevlig midsommar om vi inte hörs innan, ska försöka blogga lite från Öregrund!
Om inte annat så ska jag i alla fall försöka göra något mms-inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Hoppas ni får en fin midsommarhelg!

Kramar till er alla :)

2010-06-22 @ 10:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0