PernieBernie

Härliga måndag!!!

Helgen har varit som ett stort mörker för min del.
Vet inte om det var magkatarr eller maginfluensa som spökade men roligt var det inte.
Har haft så ont i övre delen av magen att jag inte kunnat uppträda som en normal människa.
Inte orkat gå utanför dörren. Har bara legat i sängen och vilat och sovit om vartannat.
Tyckt synd om mig själv och om Micke och Lucas som haft en så tråkig fru och mamma.

Men idag! Idag känner jag mig som en ny människa!!
Inget magont och inte lika trött.
Dock känner jag av mitt ryggonda och bäckensmärtor igen, de har visst gömt sig lite bakom mina magsmärtor...
Ha ha aldrig får man vara helt nöjd :) Men jag vet ju i alla fall att de smärtorna kommer gå över om några veckor.

Idag vaknade Lucas 05.28, inte så kul. Han var hur pigg som helst, förstår ingenting. 
Han brukar inte vakna före halv sju annars och bara det är ju för tidigt.
Jag gick upp med honom vid sex och gjorde en stor portion havregrynsgröt till mig själv och välling till Lucas.

Vid halv åtta begav jag mig till sjukgymnastens lokaler i Råsunda. Klev i en bassäng som var sååå varm och skön tillsammans med sex andra gravida och så hade vi en timmes träning. Och vilken träning!
Lugn och skön, med mjuka rörelser och lagom hög musik.
Alla människor, både sjukgymnasten och de andra i bassängen var så positiva och härliga att det kändes som att jag fyllde på mitt energiförråd till max!
Önskar jag kunde få gå på sån träning resten av livet... :)
Men nu får jag i alla fall gå varje måndag tills bebisen kommer, det är alltid något!

Nu kollar jag på Anne på Grönkulla på dvd, en av mina favoritserier som jag sett ett antal gånger och aldrig tröttnar på av någon konstig anledning, och så tänkte jag göra mig lite lunch innan jag hämtar Lucas på dagis!

Skön solig måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Helen L

Vad skönt att höra att du mår bättre :)

Hoppas du får fortsätta att må riktigt bra.

... och vad mysigt det låter med gympan i varmt vatten...

Ha det så gott allihopa och ge Lucas en kram från mig!

Varmisar från Helen

2010-03-23 @ 11:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0