PernieBernie

Tiden går....

Nu har vi varit hemma i Solna i en vecka, tiden går så fort!
Har tänkt blogga på kvällarna men vi har kollat på film i stort sett varje kväll för att hinna se alla de nominerade till Oscarsgalan.
Tror att galan är på söndag och vårt mål var att ha sett alla som är nominerade i kategorin "Bästa film"
vilket vi nu hunnit! Det är ju tio stycken i år....

Avatar
The Blind Side
District 9
An Education
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Precious
A Serious Man
Up
Up in the air

Igår såg vi The hurt locker som jag först inte alls kände för att se. Jag visste att det handlade om Irak-kriget och jag kände inte för en krigsfilm, men det var ingen "vanlig" krigsfilm a la pang-pang-pang. Handlade om en grupp som desarmerade bomber på gatorna. Sjukt spännande!


Dagen innan såg vi Precious. Det är en film man ska se om man vill bli påmind om hur bra man har det själv, för fy f-n vad hemsk! Handlar om en tjej som blir våldtagen av sin far och får två barn med honom....


Jag tror dock Avatar vinner, även om jag själv tycker det vore kul om flera av filmerna vann!
Tips på en må-bra-film är The blind side, helt underbar! :)

Jag har ju en massa bilder att visa er och sånt men nu måste jag fixa lite lunch till mig och Micke innan vi ska åka till barnmorskan. Det är första gången han ska följa med idag, när vi väntade Lucas var han med nästan varje gång. Men det är ju lite skillnade nu på nåt sätt, man vet vad som ska hända.. :) Kul att han ska följa med idag i alla fall, så får han oxå höra hjärtljuden :)

Förresten så fick jag avslag på havandeskapspenningen, så nu måste jag fixa tid hos läkaren så jag blir sjukskriven, förstår inte hur jag skulle klara av att jobba heltid igen och min 50%-sjukskrivning går ut på söndag....  konstigt att man kan få havandeskapspenning ena gången men inte andra fast man har exakt samma arbetsuppgifter. Försäkringskassan alltså, finner inga ord. :(

Vi har köpt vagn oxå, ska visa bild på den snart!!

Ha det bra så länge :)

Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Hoppas det går bra hos läkaren...

Var rädd om dig!

Kram Helen

2010-03-04 @ 16:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0