PernieBernie

Våren är här!

Idag har jag varit i Tullinge hos Anna och Peter. Sofie var ju oxå där och det var så kul att träffa henne igen!
Tyvärr åkte hon ner till Skåne direkt efter fikat men jag hoppas på att hon kommer tillbaka till Stockholm och hälsar på oss snart igen.

Jag hade ju bakat lite som jag tog med. Det blev en Sverigekaka (den jag visade bild på igår), havreflarn och negerbollar. Så här blev Sverigekakan

 

Sverigekaka är ju en sockerkaka med vaniljkräm i mitten, jätteenkelt att göra och det blir mycket godare än en vanlig sockerkaka :)

 

Anna och Peters dotter Liv har blivit så stor sen sist jag såg henne, hon är sååå söt!

Det är en sån härlig ålder när de börjar skratta och le och har så där runda goa kinder man bara vill klämma i :)

 

Anna och Liv

 

Anna, Liv och Sofie

 

Jag stannade kvar en stund efter att Sofie åkt och fikade lite mer med Anna. Hann även träffa Peter som kom hem från jobbet. Hade supertrevligt idag, tack Anna, Peter, Liv och Sofie :)

 

Eftersom jag började dagen med att återigen åka till sjukgymnasten kl 08 så är jag helt slut nu.

Är så trött så jag faktiskt ska kolla klart på CSI-trilogin och sen sova.

Imorgon ska vi påskhandla, det blir väl dagens aktivitet för mer orkar jag nog inte....

Puss på er!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Supergod fika som vanligt! :) Var jättekul att träffa er, hoppas vi ses snart igen, var för kort tid idag! :)

2010-03-30 @ 23:17:09
Postat av: Helen

Vad god Sverigekakan verkar... Skulle du kunna lägga ut receptet på bloggen...? :)

Hoppas ni alla får en riktigt skön påskhelg!

Kramar från Västervik

2010-03-31 @ 09:19:28
Postat av: Sanna

Nämen vilken söt liten tjej :-) Kul att se :-)

2010-03-31 @ 18:36:45
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: AnnaC

Ja, det var en mysig dag! Det var kul att träffa både dig och Sofie. Nu får vi se till att det blir av snart igen.

Kram

2010-03-31 @ 21:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0