PernieBernie

Städa är ett ont måste

Måndag igen, det gillar vi!
Det betyder att Lucas går till dagis och får leka av sig sitt väldiga överskott av energi och jag får lite tid för mig själv.
Micke har en väldigt hektisk vecka i skolan så honom kommer jag nog inte få se mycket av den här veckan.

Tur att det ska bli fint väder i veckan! Det kanske betyder att jag kommer kunna ta några sköna promenader och kanske träffa nån rolig vän för lunch i solen?
Jag har inte gjort några planer än så om någon är sugen på fika/lunch/promenad får ni gärna höra av er!

Idag ska vi i alla fall få hembesök från bvc.
Jag måste erkänna att jag känner mig lite nervös inför det här.
Grejen är att jag inte vet vad det är hon ska komma hem hit för.
Vad är meningen med det, ska hon kolla hur städat vi har eller hur barnsäkrat det är?

Det är ju dessutom inte första barnet så då tycker jag det känns ännu mer meningslöst.
Nu måste jag dessutom städa och det är ju så grymt trist! Ha ha ha!!
Ännu mer när jag är ensam hemma, för nu måste jag ju göra allt själv...
Så nu ska jag damma, plocka ur diskmaskinen, vika lite kläder och dammsuga.
Det får räcka!
Men... borde man baka, hon kanske förväntar sig kaffe och fika?
Hrm.

Nu sover Leia så jag måste börja städandet.... suck.

Kommentarer
Postat av: Helen L

Åh, tänk om vi bodde nära... då skulle vi kunna spontanluncha :)

Strunta i att vara nervös inför hembesöket. Ni är en jättefin familj och fantastiska föräldrar! Jag lovar att hon inte bryr sig om ifall ni skulle ha lite damm i någon vrå...

Kramar Helen

2010-05-31 @ 11:12:56
Postat av: Em

Nej, man behöver inte baka, jag har börjat inse att det är bara såna som vi (typ du och jag och Jenny) som tror att man måste baka så fort man får tillfälle, de flesta andra jobbar tydligen inte så :-P

2010-06-01 @ 14:11:12
URL: http://emalltoinget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0