PernieBernie

Värmebölja

Fy vilket trist väder det är idag, det har regnat hela morgonen och är grått och trist.
Man får väl passa på att blogga :)

De senaste dagarna har det varit värmebölja här, riktig högsommarvärme! Helt underbart men det känns som man blev ganska överraskad, det kom så plötsligt.

Äntligen kan jag gå (nästan) normalt så nu har jag börjat promenera lite. Eftersom jag hade såna problem under min graviditet och inte kunde ta promenader är det nu som att börja om på nytt.
Efter min första promenad med Maria i torsdags hade jag träningsvärk och var jättestel i lederna på kvällen.
Känns lite konstigt efter bara en promenad...
I fredags kom Vajb hit och vi tog en promenad till Överjärva gård där vi käkade lunch i plommonträdgården.
Mysigt!

Igår var jag först inne i stan med Micke och barnen.
Vi var tvungna att köpa nya skor till både Micke och Lucas och hittade två par skor var till dem.
Sen gick vi till kungsträdgården och köpte glass och satt där och njöt i solen. :)
Jag köpte även de två bodysarna som jag har bloggat om tidigare (prinsesstårtan och kanelbullen) till Leia, hon kommer bli såååå söt i dem :)

Sen åkte jag hem med barnen och Micke åkte till kompisar. Mia kom över och vi tog en promenad till en lekpark i närheten så att Lucas fick leka lite. Det var så varmt ute att det nästan var jobbigt så vi gick hem och satte oss på balkongen där det var helt perfekt! Fläktade lite och var sååå skönt. Blåste upp barnpoolen till Lucas och så fick han plaska lite i den!
Hoppas det blir sånt här väder hela sommaren, vad underbart det skulle vara! Man bara njuter :)

Har tagit lite bilder men inte lagt in dem i datorn än, så jag får se om jag hinner/orkar ikväll eller imorgon.
Nu ska vi åka till kungens kurva och kolla efter en golvfläkt eftersom vår gamla gått sönder. Tror inte jag klarar en hel sommar i sovrummet utan en fläkt...

Kan bjuda på en fin bild på mina söta barn från igår morse!

 

Förresten så har jag glömt att berätta att Lucas har slutat med blöjor nu! Eller han har fortfarande blöja på natten, men på dagarna är det kalsonger som gäller. Han är ju ganska sen men han har inte varit redo så vi har inte velat tvinga honom, men så helt plötsligt en dag funkade det bara!

Han är jätteduktig nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0