PernieBernie

Turtle power!

Idag har det varit en rolig dag!
Det började med att det kom hem en kille från Babybjörn hit, Micke hade signat upp oss på att vara testpersoner åt dem.
Han hade med sig en matstol som vi ska få ha här och testa. Den är jättefin och känns superbra!
Vi får ha den så länge vi vill, och Leia verkar gilla den :)

Bild lånad från babybjorn.se

 

Åt lunch med min underbara man och efter det kom Won-Ji och Sofia från mammagruppen hit med sina godingar :)

Jag hade bjudit hit de som kunde i mammagruppen för att få hjälp att äta upp tårtan... men så tänkte jag att det var synd att slänga fyllningen som jag hade i tårtan och blev över, därför bakade jag lite nytt idag.

Det blev chokladmuffins med polkachoklad i, och så topping på det :)

Spritsade över tårtfyllningen på muffinsen, det blev ganska bra!

 

Chokladmuffins med dumlefluff

 

Chokladmuffins med jordgubbsfrosting

 

Kommer lägga ut receptet på bakbloggen sen....

 

Här är min lilla goding, sötare bebis får man ju leta efter (så är ju jag ganska partisk oxå) :)

Prinsessan Leia

 

Fikadags :)

 

Zorro var oxå här (Won-Ji:s vovve) :)

 

Leia och Ludwig lekte så fint tillsammans

 

Igår fick jag för mig att jag skulle måla med textilpennor på en t-shirt.

Vet inte varför, men tänkte prova hur det var eftersom jag bara provat att trycka med textilfärg förut.

Nu hade jag alltså som tuschpennor och ritade i stället.

Lucas är helt inne på turtles just nu så jag ritade en Donatello. Den blev väldigt enkel men Lucas verkar gilla den :)

 

 

Imorgon hoppas jag att kan träna, tänkte gå på spinning :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag haller med, en sötare bebis far man leta efter! Söt hon är med klämman för haret, hihi :)



Du är sa duktig och sa pysslig, t-shirten blev ju jättefin!!Kram kram

2010-11-17 @ 10:18:44
Postat av: vajb

det blev ju en jättesnygg tshirt! jag förstår att lucas är nöjd.

kram

2010-11-17 @ 15:12:32
Postat av: Linda Englund

Fin t-shirt =)

Hur gör du dumlefluff??? Det låter jättespännande!!

Du är så himla duktig på att baka!!

Hoppas vi ses snart!

Kram

2010-11-17 @ 21:10:04
Postat av: Pernie

Linda: jag ska lägga ut recept på dumlefluff på min bakblogg, du får kolla där :) Det är supergott och jätteenkelt att göra!!! Kram

2010-11-17 @ 22:41:33
URL: http://bliminjast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0