PernieBernie

Den nya Pernie

Tiden går fort, nu är vi hemma igen!
Allt har varit bra hos mamma och leffe i Gamleby. Bilen fick vara på verkstaden i några dagar så nu hoppas vi att den går igenom besiktningen... biljäkel.
Jag var hos frissan också!
Det var väl inte ett riktigt normalt besök hos frisören för det tog 3 timmar och 40 minuter.
Jag klippte och slingade blonda slingor.
När jag kom dit berättade frisören, som för övrigt var hur trevlig och gullig som helst och det var ju tur när man var där så länge, att hon hade undrat när hon läste i kalendern varför hon hade avsatt så mycket tid på den där Pernilla. Ha ha som sagt inte normalt! Men när hon kände på mitt hår förstod hon direkt...
Nu är det i alla fall uppklippt ganska mycket och därmed mycket lättare.
Det var jätteskönt att tvätta håret, det gick jättefort!


Före:

 

 

Efter:

 

 

 

 

 

Jag är nöjd med min nya stil även om jag inte har vant mig riktigt vid luggen än.

Man behöver lite förnyelse ibland helt enkelt!

 

Det är grymt skönt att vara hemma igen, vi saknade Micke så mycket och det är alltid skönt med rutiner.

Lucas går på dagis igen och blir därmed mycket lugnare. Han behöver verkligen stimulansen från sina kompisar!

Leia är snorig och hennes förkylning har satt sig på hennes ögon. Det verkar klia och det rinner, det är så synd om henne! Men igår var vi på bvc på 6-månaderskontroll och läkarbesök och läkaren tyckte inte det var någon fara, bara att badda med koksalt så ska det gå över.

 

Just nu är det Gamex, en spelmässa i Kista. Micke har varit där två dagar och idag tog han även med sig Lucas som blev helt frälst tydligen. De stannade tills de stängde... :) Sådan far sådan son, det verkar stämma. :)

 

Idag var Vajb här och vi kollade äntligen på några avsnitt av Desperate housewives. Har verkligen saknat det, hoppas nu vi kan se många fler avsnitt snart igen!

 

Jag har bakat lite igen, igår blev det lite kakdegsglass och idag mördegskakor :)

 

Idag blev vi lite förvånade här hemma. Lucas ville visa vad han byggt med sitt lego och visade världens finaste hus! Vilken kille, vi blev jätteimponerade!

 

 

Vi ska gå och lägga oss nu, ville bara visa en bild på mig när jag är sex månader.

Den hänger på väggen hemma hos mamma.

Vad tycker ni, är jag mig lik?

Är mina barn lika mig?

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

JÄTTEFINT!! Du passar så bra i nya frisyren och det är ju fortfarande så långt och härligt. Snyggaste morsan i stan ;)



Ja, nog är ni lika! Nu har jag ju inte sett Leia "live" sen hon var 1 vecka eller så men på bilderna tycker jag ni är lika :)

2010-11-06 @ 20:09:47
Postat av: vajb

jag trodde först det var en bild på Leia, innan jag läste texten :-)

så svaret måste bli; ja!!

:-))

2010-11-06 @ 22:33:58
Postat av: Helen

Vilken snygg tjej :)

...vilket fint hus :)

...och vilken sötnos :)

Jaa, du är dig lik, fin både på in- och utsidan!

...och Leia är otroligt lik dig som liten!

Kram

2010-11-07 @ 18:44:09
Postat av: Helen

Vilken snygg tjej :)

...vilket fint hus :)

...och vilken sötnos :)

Jaa, du är dig lik, fin både på in- och utsidan!

...och Leia är otroligt lik dig som liten!

Kram

2010-11-07 @ 18:44:30
Postat av: Sanna

Oj, dina barn är en kopia av dig ser man nu =) Det är skoj att se bilder på föräldrarna som små :-)

2010-11-07 @ 23:56:54
URL: http://storasochlillai.blogg.se/
Postat av: malin

Ser ut som Leia på bilden. fina är ni hela familjen! :)

2010-11-08 @ 01:36:15
URL: http://salsatjejen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Superfin frisyr. Wow. Snyggo!

2010-11-09 @ 15:15:52
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Jennie

Så himlans fin i lugg :) Kram Kram!

2010-11-15 @ 20:22:14
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0