PernieBernie

HJÄLP!!!

Nu har jag bestämt mig. Jag ska starta en ny blogg.
I den ska jag skriva ner recept och visa bilder på det jag bakar tänkte jag.
Och jo, det finns ju redan många såna, men jag tycker det ska bli jättekul! :)

Dock skulle jag nu behöva lite hjälp med att bestämma namn på bloggen.
Micke har gett mig massor med bra förslag och vi har brainstormat halva kvällen.
Tillsammans har vi kommit fram till dessa förslag

Bli min jäst
I mitt skafferi
Man tager vad man haver
Slickepott
Baka med Pernie
Sockerchock
Sugar mama
En sockerbagare hon bor i staden
Fikadax
Bullmamman
En bulle i ugnen
Bullar och bång
Jag är sugen på något sött
Sötsugen

Adressen till bloggen blir då samma som namnet, med blogg.se efter.
Tycker det är svårt att bestämma sig, så snälla hjälp mig!
Och kommer ni på något eget förslag tas det tacksamt emot!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaaa, vad roligt! Tycker det är en jättebra idé!!! Jag älskar att läsa om bak och sant, nästan alla recept jag bakar är efter det jag hittar pa nätet :))



Jag kan inte säga en jag tycker är bättre sa det far bli lite utav en uteslutningsmetod. De jag tycker bäst om är:



Bli min jäst

I mitt skafferi

Slickepott

Baka med Pernie

Fikadax



Vad jag ocksa tänker pa är att när man söker efter "bak, recept, kakor, mat" och dyl pa google sa vill man ju att din blogg ska komma upp sa att den sa smaningom blir lika stor som Laila bakar :)))



Bli min jäst är ju superbra namn men fragan är om man kan "hitta" den pa nätet om man inte redan känner till bloggen? Hmmm, svart det där...



Gud sa roligt detta är! Jag är nog minst lika uppspelt som du över detta, hahahaha! Jag har massa idéer :))) Du kan ju tom starta en "fanpage" pa Facebook, sa folk kan "gilla". Gillar jag sa syns ju det pa min sida och da kanske nan av mina vänner gar in pa den sidan och klickar sig vidare till bloggen etc etc.



Lycka till!!!

KRAM KRAM



2010-10-20 @ 08:54:38
Postat av: Sofie

Glömde säga att det var jag... Sofie :)

2010-10-20 @ 08:55:31
Postat av: mormor

Bli min jäst är jättebra namn.Det är både kitchigt O inbjudande!!!Kram,Mamma!

2010-10-20 @ 09:19:12
Postat av: Jennie

Jag gillar bullar och bång!

Bli min jäst är också bra... Annars kan den heta: Skjuts in i ugnen :)

2010-10-20 @ 12:44:04
Postat av: Caroline

2010-10-20 @ 16:31:17
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Caroline

Vad roligt - och vilka jättebra namn. Jag gillar jästen och bullar och bång massor - men kan man ha å och ä i bloggnamn nu för tiden? ja, det där vet du ju bättre än jag. Annars tycker jag sugar mama var toppen. :-) Då slipper du ju å och ä. :-)

2010-10-20 @ 16:32:05
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Tess

SUGAR MAMA ska de va såklart ;)

2010-10-22 @ 02:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0