PernieBernie

Stackars Leia!

Måste bara berätta, ikväll hände en helt sjuk grej.

Lucas badade, Leia låg naken på skötbordet eftersom jag skulle ta på henne blöja och pyjamas.
Jag skulle bara vända mig om och ta en blöja när jag hör ett "PLOPP!" i badet.
Jag trodde det var Lucas som hade kastat i något så jag vände mig om och skulle börja säga åt honom att vara lugnare när jag ser att Leia är borta från skötbordet!!!!!!!

Allt gick så fort men när jag tänker tillbaka på det så känns det som slow motion i huvudet.
När jag förstod att det var Leia som hade trillat i och framkallat ploppet kastade jag mig ner och fick tag på henne under vattnet.
Hon var så klart jätteledsen men hon verkade inte ha slagit sig och hon var ju inte under vattnet mer än max 3 sekunder.
Jag satte mig med henne i fåtöljen och pussade på henne och sa förlåt tusen gånger för att jag är en så värdelös mamma som inte kunde skydda henne, och hon lugnade sig ganska snabbt.
Sen var hon helt som vanligt, tack och lov.
Kunde inte se några märken på hennes kropp och hon kunde röra alla ben och armar osv.
Fem minuter efter att det hände låg hon här på golvet och skrattade hej vilt när jag busade med henne :)

Det var väl lite tur i oturen att Lucas badade samtidigt för det känns som det kunde blivit värre om hon ramlat ner i badkaret utan vatten, eller ner i golvet.
Nu tog ju vattnet emot lixom.

Men fy fan vad man känner sig hemsk! Kan inte fatta vad jag tänkte på som vände mig om, men hon verkade ju så lugn och låg där stilla.
Kommer aldrig göra om det i alla fall, det är ju helt klart.
Konstigt att man måste lära sig den hårda vägen...
Vill inte ens tänka på hur illa det kunde ha gått. :(

Nu går jag och lägger mig och hoppas på att jag vaknar som en klokare människa imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Pernilla!

Gud vilken tur i oturen!!! Men vad lätt det händer något när man vänder ryggen till för bara nån sekund!!! En liknanade sak hände nämligen mig när jag skulle byta blöja på min son William. Vi har skötbord i rummet o golv nedanför när jag vänder mig om för att ta något början han falla över kanten medans jag fångar honom i luften!!! Hjärtat va fasiken utanför kroppen o vände ett slag...tänk om...tänk om...???

Du verkar vara en toppen mamma o man lär sig ju alltid nått av tråkigheterna allfall...

Tack för en jättemysig blogg oxå...läser den o njuter många kramar Caroline "gamla klasskompisen"

2010-10-21 @ 23:39:10
Postat av: Gabriela

Uff en jätte hemsk upplevelse! Hoppas att du har återhämtat dig från det hemska chocken imorgon!

många tankar o kramar till er / CC Ramos

2010-10-21 @ 23:41:31
Postat av: anna bergkrantz

Gud vad läbbigt!! Vilken tur att hon hamnade i badet dock! Läste ett forum för några veckor sen, om en mamma som det hänt samma sak. Men bebben hade fallit på golvet, och det var helt sjukt vad mycket svar hon fick, att det hade hänt andra mammor också.

Inte för att det är någon tröst egentligen, men der är många som varit med om samma sak, eller varit nära.

Du är ingen värdelös mamma!!! Såklart inte!! Det går ju på en mikrosekund. Tänk på att det gick bra i stället!



Kramar från oss

2010-10-22 @ 09:13:30
Postat av: Sofie

Usch kan tänka mig hur det känts när du ser Leia där i badet. Men vet du vad? Jag har hört hur manga sana här historier som helst och är övertygad om att det händer alla nan gang. Bebisar är ju snabba som attan! :)



Som mamma är du en förebild för mig och den dagen jag far barn vill jag vara lika godhjärtad som dig och ta hand om mina barn sa fint som du gör. Du är bara mänsklig och dina barn är helt säkert de lyckligaste över att ha en san fin mamma som dig.



Manga kramar

2010-10-22 @ 10:22:44
Postat av: Sanna

Usch va lebbans! Tur att Lucas badade och att vattnet tog i lite. Tråkigt nog är det barn som ramlat från skötbord de vanligaste på sjukhusen hos dessa små! Jag ser alltid till att ha en hand på barnet när jag byter (om jag måste släppa blicken). På foten eller nått, då känner man oftast om de rullar runt. (tips, som du säkert kommit på nu)



Att det händer alla tror jag väl kanske inte som någon skrev. Mig har det aldrig hänt iaf, men det är lätt hänt verkligen! Du är verkligen ingen värdelös mamma! =) Men tur att de gick bra. De kan ju sluta illa :-(

2010-10-24 @ 18:58:18
URL: http://storasochlillai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0