PernieBernie

Vilka barn!

Just nu är jag så glad!
Allt har gått så himla bra idag och jag är otroligt lättad. :)

Jag var ganska orolig i morse när jag skulle lämna Lucas på dagis.
Han verkade inte orolig här hemma så det verkade lovande.
Eftersom de skulle gå på utflykt till skogen skulle han ha med sig matsäck i ryggsäcken.
Jag packade ner två smörgåsar, ett klyftat äpple, några bokstavskex i en påse och så en festis.
Plus en servett med en pirat på, den blev Lucas jätteglad för :)
Det är det lilla som gör det :D

När vi kom dit var vi bara inne och satte på honom en reflexväst och sen gick vi ut på gården där de skulle samlas.
Under tiden som jag pratade med en mamma till ett av barnen i Lucas grupp började Lucas leka med några av barnen. Då kände jag att det kanske var dags för mig att gå.
Så jag sa hej då till Lucas som stannade upp lite och när jag sa att jag skulle gå sa han
"jaha... hej då mamma!!!" och vinkade.
Ni kan ju tänka er hur lycklig jag blev just då..

Under dagen har jag tänkt mycket på honom och undrat hur det går, och så vid tre var det dags att gå och hämta honom. Micke var också med.
När vi kom dit var han glad, han satt och åt mellis fortfarande.
Allt hade gått bra och han hade redan hittat en kompis som heter David. De hade visst lekt massor hela dagen och suttit bredvid varandra vid lunch och mellis :) :) :)
Inte en enda gång hade han varit ledsen!
Det kändes otroligt bra måste jag säga.
Jag är medveten om att det kan komma bakslag men att det skulle gå så här bra första dagen hade jag aldrig kunnat drömma om. :)

Nog om det. Jag har varit hemma och myst med Leia hela dagen. Försökte få lite gjort här hemma men Leia ville bara att jag skulle kolla på henne heeeela tiden. Hon är jätteglad när hon får stå eller sitta i knät vänd mot mig och jag pratar eller sjunger med henne. Men så fort jag sätter ner henne eller lägger henne på golvet blir hon sur... Hon gillar dock gåstolen, den glider hon omkring i och upptäcker nya saker.
Otroligt vad mycket hon redan når och kan få tag i, det går fort....
Jag lyckades knäppa några söta bilder på henne när hon låg på golvet idag.

 

 

 

 

 

Hon är för söt vår lilla Leia :)

 

Lucas är ganska söt han oxå, och tillsammans är de fantastiska!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Vad härligt att höra att allt gått bra:)))

Kramar

2010-10-15 @ 00:06:04
Postat av: Sofie

Skönt att allt gick så bra och vilka fina bilder! Underbara barn! :) Kram kram

2010-10-16 @ 10:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0