PernieBernie

Måndag

Så var det måndag igen, underbart!
Helgerna är sköna men när jag är föräldraledig så är det ändå något visst med måndagar.
En härlig vecka framför sig :)

Idag hade jag inte mer planer än att gå till bvc med Leia.
Allt gick bra där, hon väger 7265 g nu och är 62 cm. Fast hon vägrade sträcka på sig ordentligt så det är lite oklart med längden :)

Maria och Bianca hade promenerat från vasastan till Solna C så vi mötte upp dem och tog en hamburgare och en kaffe i solen.
Sen letade jag varm tröja åt Leia som hon kan ha i åkpåsen, men det var ganska dåligt med såna i affärerna.
Det blev en söt grå tröja med rosor på, och lite annat smått och gott.
Gladast blev jag när jag hittade kalsonger med Fantomen på till Micke, och ännu gladare blev väl Micke :D

Förresten, tack för alla förslag på åkpåse, jag blev nästan lite förvånad över att alla röstade på rosa.
Även om det är min favoritfärg och jag vet att många av er som läser också gillar rosa.
Dock blev det faktiskt en i silver!
Jag som vägde mellan guld och rosa ändrade mig totalt när jag såg den i silver live. Och så kände jag att det behövdes lite bling-bling till vagnen :D
Svart, rosa och silver passar alldeles utmärkt ihop, jag ska ta en bild och visa er nån dag!

Vi har handlat i dag och för första gången fick vi Lucas att prova lekrummet på Maxi under tiden.
Han har inte velat förut och vi vill ju absolut inte tvinga honom, men idag var det inga barn där så det gjorde väl kanske att han kände att han vågade prova. Och vi var noga med att berätta att det bara var för ett litet tag och att vi skulle hämta honom snart.
När vi hämtade honom var han jätteglad och berättade att det hade varit såååå roligt där.
Han hade både kollat på film och lekt med tågbanan :)
Skönt att det funkade så bra, hoppas han vill vara där fler gången för det var väldigt lugnt och skönt att handla utan honom.
I vanliga fall är det mycket kämpande med att få med honom från leksaksavdelningen och sedan bokavdelningen...

Åh vad kul att Halv åtta hos mig började idag! Nu är ordningen återställd ;)
Och Lucas somnade vid åtta, Leia strax därefter så vi kunde sätta på film.
Det blev The rise of evil, väldigt bra film. Gillar han som spelade Hitler jättemycket.

Nu är det dags att sova, imorgon ska jag och Leia till Lidingö och hälsa på!



Kommentarer
Postat av: Nova

Hej! ville bara tipsa om en jättebra blogg som du kanske kommer gilla. www.trendnu.se

2010-09-07 @ 06:03:00
Postat av: Sofie

Kan tänka mig att mandagar är en bra dag när man är mammaledig :) När man jobbar mandag-fredag är det mindre kul att stiga upp..!! hehe

2010-09-07 @ 09:33:39
Postat av: Helen

Du brukar ju visa bilder på barnen i nya fina kläder...

När får vi se en bild på Micke i Fantomenkalsongerna :)

Kram

2010-09-07 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0