PernieBernie

Onsdag

Dagarna går så himla fort!
Igår var Leia och jag på Lidingö och träffade några ur min gamla mammagrupp.
Var hos Maria som har flyttat till radhus i Rudboda, värsta idyllen!
Där hade jag kunnat tänka mig att bo, eller var som helst på Lidingö hade gått bra... känner mig så hemma när jag åker över bron, och då trivs jag ändå i Solna.

I alla fall, det var superkul att träffa dem igen, kändes som vi hade sååå mycket att prata om.
Alla hade fått sin andra bebis, några för ett år sen och några nu samtidigt som Leia kom.
Vi åt god lunch och fikade och tiden gick så fort, helt plötsligt var jag tvungen att skynda mig tillbaka till Solna för att hämta Lucas på dagis. Glömde till och med att ta kort så det blir tyvärr inga.
Jag hoppas det blir fler såna trevliga träffar :)

Idag har jag varit i Solna C med Won-Ji och Emma och deras sötnosar.
Hittade en snuttefilt till Leia på rea (I LOVE REA) som blev en succé direkt vilket ni kan se i mitt förra inlägg.
Häftigt att en del bebisar gillar att somna antingen med huvudet inburrat i en kudde el liknande eller med något över ansiktet. Har bara läst om det förut men nu har vi insett att Leia är en sån bebis.
Lite roligt tycker jag :)
Jag hittade även otroligt coola leggings som ser ut som skinnbyxor till Leia, samt en t-shirt med Rolling stones-tryck. Nån dag ska jag ha på mig mina såna leggings och Leia sina, så kommer vi vara jättecoola, hi hi hi!

Imorgon har jag ovanligt nog inga planer, ska bli lite skönt på ett sätt att bara vara Leia och jag :)

Här är en bild på mina fina barn från häromdagen. Lucas spelade DS i soffan och jag satte Leia bredvid. Hon blev direkt intresserad av vad brorsan gjorde :)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Det låter ju hur bra som helst att vara mammaledig! :)



Jag måste bara få säga att jag älskar din blogg! Du skriver så bra och jag blir alltid på extra bra humör när jag läst om din dag eller lagt till recept på min lista över bakverk jag vill baka :) Ibland kikar jag in på många av de bloggar du har på din lista i högra kanten och skrämmande många av dem går ut på livets alla problem: jobb, stress, övervikt, mår dåligt, pengar... etc etc, verkligen allt. Men du, du lyser upp tillvaron och tar vara på allt vad livet har att erbjuda och du gör något åt det du inte är ok med. Därför gillar din blogg så himla mycket, du är positiv rakt igenom och en underbar inspirationskälla! Önskar vi kunde träffas oftare! :)

2010-09-09 @ 09:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0