PernieBernie

Världens största bulle

Idag har jag myst med Vajb i det fina höstvädret.
Det var länge sen vi sågs nu så det var skoj! Vi gick till Thelins och käkade lunch, de hade supergott kaffe som ingick i lunchen, tur att vi hann med påtår :)
Dagarna går fort, sen var det bara att hämta Lucas på dagis.
På vägen hem plockade Lucas några blommor, de var visst till Micke, och en var till Leffe. Gula och fina.
Den sista han plockade var till mig, en liten vissen sak, ha ha det var den som passade till mig tyckte han. :D

Hämtade ut ett paket från H&M oxå, bl a med Lucas vinter-thermobyxor.
När jag kom in i tobaksaffären för att hämta paketet fick jag syn på världens största kanelbullar!
De var nybakade och det luktade så där sjukt gott som nybakat gör, typ "du måste köpa mig och äta mig snabbt" så jag var ju tvungen. Ni kan se hur den såg ut på bilden nedan.
Lucas och jag delade på den lite senare, jag mådde illa efteråt... men ändå lyckades jag trycka i mig tre raggmunkar.
Micke har varit borta hela dagen och hela kvällen, så då får man passa på att äta sån mat. Han gillar inte alls raggmunk nämligen, medans jag och Lucas älskar det! :)

Det blev lite halvstressigt i soffan just när båda barnen skulle somna. Leia var inte nöjd med någonting och där satt jag med henne på ena armen och Lucas på andra. Men så i samma minut somnade de båda två, som ett mirakel!
Då blev det så där tyst och lugnt som det bara är när båda barnen sover...
Perfekt för mig att passa på att tända en massa ljus och ta ett varmt skumbad :)
Man blir ju så skönt avslappnad efteråt, vilket jag alltså är nu.

Har hunnit kolla på andra avsnittet av Brottet men nu är jag jättetrött så det blir till att ge Leia en slurk mat och sen sova.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Stövlarna är bruna! Men bilden är lite suddig. Får skylla på lillsyrran som fotat med iphone :)

2010-09-30 @ 16:39:22
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0