PernieBernie

Jobbigt.

Hur har ni det? Det var ett tag sen jag bloggade..

Allt är så himla jobbigt just nu.
I onsdags fick jag ont i halsen igen, bara tre dagar efter att jag avslutat förra penicillinkuren för halsfluss.
Var hos läkaren som sa att bakterierna i halsen finns kvar men han trodde ändå bara att det var förkylning.
På dagis trodde de att Lucas fått svinkoppor, vi hade ingen aning om vad det var.
Ska man bara veta sånt?

Han har inte varit sjuk på nåt sätt, bara sett lite känslig ut vid näsborrarna. Vi trodde det berodde på att han slog näsan i en stol vid nyår och blödde näsblod.
Samtidigt blev jag sämre så både Lucas och jag gick till läkaren dagen efter jag hade varit där själv, och mycket riktigt.
Lucas har svinkoppor och jag halsfluss... tydligen är det samma bakterier som spökar.

Så nu käkar jag antibiotika som är starkare än sist, och Lucas smörjer vi med salva.
Han är redan bättre och ska gå till dagis imorgon, för läkaren sa att det är smittfritt efter tre dagar.
Tack och lov för dagis imorgon, har varit en pärs att ta hand om två barn idag!
Är faktiskt helt slut...

Pga halsfluss gånger två har jag knappt varit utanför dörren på snart tre veckor, bara de gånger jag varit hos läkaren och varit tvungen att hämta på dagis. Typ.

Vet inte hur det är med er andra men jag blir lätt deprimerad av att inte få komma ut och få frisk luft och träffa människor. Just nu känner jag mig less, sitter bara här och undrar vad man ska göra om dagarna.
Sover dåligt och är allmänt sur på livet.
Inte ett dugg kul.

Men nu mår jag i alla fall bättre, det halsonda är borta och jag kan andas genom näsan igen!
Imorgon ska jag till och med gå ut! I alla fall för att hämta på dagis, alltid något :)

Någon bil har vi inte heller, den är inlämnad till en kille som känner någon som känner någon som känner någon som känner Maria och Nicklas. Han ska vara duktig på bilar men han är inte duktig på att få saker gjorda och att svara i telefon! Blir tokig av sånt!! Han har haft bilen i snart två veckor, meningen var att han skulle bli klar på tre dagar... suck! Blir telefonterror imorgon. Rätt åt honom, vill han slippa det är det ju bara att svara. Ha!

Är även sjukt baksugen och har så mycket idéer i huvudet som jag vill prova och saker jag vill göra.
Men vem ska äta? Och när ska jag ha tid och ork?
När ska man kunna börja träna igen? Kul att man kunnat träna fem gånger sedan jag köpte träningskort i oktober, bara för att jag varit förkyld och sjuk.... är jag ovanligt drabbad eller?

Så där! Nu känns det lite bättre när jag fått ur mig lite galla som jag ville spy ut.
Grattis till mig!
Hoppas livet är lite ljusare imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Linda Englund

Styrkekramar till dig <3

2011-01-18 @ 20:51:39
Postat av: Helen

Hu, vilken pärs!

Hoppas det vänder nu!

Tänker på dig <3

2011-01-18 @ 21:02:27
Postat av: Ivana

Hoppas att det snart blir bättre, verkligen skit med vinter och alla de sjukdomar.

2011-01-19 @ 10:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0