PernieBernie

Nu är det vinter igen

Provade att starta bilen idag och det gick inte så bra. Den är typ...död.
Verkar som att vi kommer behöva springa igång den igen, om det går. Måste ta den till mekanikern ju.
Men nog om bilen, är så less på den och orkar inte tänka på det mer.

Jag har väl inte berättat hur det gått med Leia?!
Vi lät ju henne skrika på natten och det var bara jobbigt första natten, sen blev det bättre och bättre. Nu är det väl snart två veckor som hon har sovit HELA natten utan att vakna. Helt underbart!!!

Det har dock inte hjälpt Lucas så mycket, vi hoppades att han skulle sluta komma till vår säng när Leia låg i hans rum. Men han är fortfarande ledsen när han vaknar, så nu måste vi komma på något för att få honom att sova i sin säng. Frågan är bara vad...
Det är jätteskönt att båda barnen sover i samma rum i början av kvällen i alla fall, för det betyder att vi har fått tillbaka vårt sovrum! Nu kan jag gå och lägga mig och kolla på tv eller läsa innan jag sover :)

Idag har jag och Leia varit inne i stan och träffat Maria och Bianca. Så kul att se våra tjejer tillsammans, särskilt nu när de börjar intressera sig för varandra lite.

Kollade lite på handbollen men slog över när det gick dåligt för Sverige. Inte för att vara en svikare utan för att det förhoppningsvis skulle hjälpa det svenska laget lite om jag inte kollade. Förra matchen jag kollade på förlorade de oxå, och sen har jag hållt mig undan och då har de vunnit! Konstigt, det kan väl inte vara ett sammanträffande?!?! :)

I fredags lagade Micke indiskt här hemma, tänkte lägga ut receptet men gör det i ett nytt inlägg.
Det var gott i alla fall, och jag bakade Naan till. Vi bjöd hit Mia på spontanmiddag, så mysigt så!

God kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Linda Englund

Testa belöningsschema. Det gjorde vi med Alex när han skulle sova. Han ropade hela tiden och frågade tex vad vi skulle äta för mat imorgon osv. Väldigt frustrerande!! Varje kväll han hade varit duktig så fick han en stjärna. När han kom upp till 20 stjärnor så gick vi till Åhlens och köpte en bakugan som han samlar på. Den kostade ca 80:- och det blev ca en gång i månaden. Nu funkar det jättebra på kvällarna och vi har tagit bort schemat. Lycka till!!

Kram

2011-01-27 @ 08:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0