PernieBernie

Måndag



Oj det har hänt mycket sen sist!
Lucas har haft vattkoppor, vi upptäckte hans prickar förra måndagen.
Igår friskförklarade vi honom, alla hans blåsor har torkat! Det var väl en mild variant för han hade ingen feber, och prickarna kliade nästan ingenting :) Han fick vara hemma från dagis idag för säkerhets skull, men planen är att han ska gå imorgon.
Nu väntar vi bara på att Leia ska få det, och jag hoppas hon får det snart! Det ska ta 12-16 dagar tills man blir sjuk från det att man blivit smittad tydligen, men ju tidigare hon får det ju bättre! Innan dess kan jag inte träffa någon som har barn, dvs inte mammagruppen bland annat :(

Idag har jag och barnen varit inne i stan och träffat fina Sofie. Hon bor i Tyskland numera men var i Stockholm med jobbet, så då hade vi sån tur att hon hann träffa oss en stund :) Så härligt med Sofie, även om vi inte träffats på snart ett år så känns det som vi sågs igår, och vi babblar och babblar som aldrig förr.
Såna kompisar är bra att ha!

Nu var det ett tag sen jag jobbade, har inte haft lust faktiskt. Kommer kanske inte jobba mer i sommar, men planen är ju att jag börjar jobba heltid 1 september. Den dagen den sorgen... det ska bli skönt att få full inkomst igen men jobbigt att gå tillbaka till nattlunken!

Tänkte att jag skulle lägga in lite bilder men jag orkar nog inte, kanske hinner göra det imorgon eller i alla fall snart.
Förde över en massa från min telefon, kan ju vara kul att visa. Man har ju hela livet i telefonen numera :)

Två dagar tills man fyller år, imorgon ska jag göra tårta och lite annat :)
Så får vi se om någon vågar komma till den här sjukstugan på onsdag...

Nu måste jag sova, god natt!
Hoppas ni mår bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0