PernieBernie

Bloggen lever!

Länge sen jag var här...
Tycker det är jättetrist och jag önskar att jag hade en massa tid över för att blogga här varje dag, men just nu är det inte så.
Bakbloggen börjar få oerhört många läsare (över 400 unika varje dag!) och jag vill passa på att lägga energi och tid på den just nu!
På onsdag ska jag på ett roligt möte om ett samarbete, hoppas att det går bra! Det är ett företag som jag verkligen gillar så det känns kul att ha fått kontakt med dem :) Berättar mer efter onsdag!

Jag jobbar ungefär en gång i veckan nu. Det är tufft att ha börjat jobba lite igen men samtidigt är det kul när jag är där. Det jobbiga är att vara vaken på natten när man är van att sova då, och att inte sova ordentligt dagen efter. Det har jag visserligen valt själv men jag vill ju ställa tillbaka dygnsrytmen så jag kan sova på natten direkt...

Undrar hur det ska gå att börja jobba heltid igen? Är lite orolig för det faktiskt, men det får ju gå!

Ser jättemycket fram emot sommaren nu, hoppas det blir fint väder så att vi kan vara ute mycket och hitta på mycket skoj! Vi kommer inte göra något speciellt vad jag vet än, ska försöka vara ledig hela juli och det mesta av augusti. :)
Vi har fått dagisplats till Leia på samma dagis som Lucas, jippie! Hon börjar 15 augusti och jag börjar heltid 1 september så det blir ju perfekt :D
Men hur ska jag kunna lämna min lilla bebis på dagis?! Kommer bli så konstigt att inte träffa henne jämt som jag gör nu, usch vad tomt och läskigt! :(

Har precis sett på VM-final i ishockey, Sverige mot Finland.
Sverige blev förnedrade och förlorade med 1-6.... jaja silver är väl bra antar jag.
:)

Nu måste jag sova, ville bara skriva en liten update så ni vet att jag inte har lagt ner bloggen.

Och till Maria W: förlåt för att jag inte hörde av mig om helgen som var, antar att ni förstod att jag inte skulle komma men jag borde hört av mig! Har tänkt göra det så många gånger men hela tiden glömt bort på kvällen när ungarna somnat... hoppas ni hade skoj i Västervik!!! Och att det blir någon mer chans att ses snart :)

God natt! :D

Kommentarer
Postat av: wikeling

Hej Pernilla!



Ingen fara! Jag vet precis hur det är, kvällarna och dagarna bara försvinner, fast man tänkt hinna göra massor av saker. Vi hade det kanon i V-vik! Efter shopping på stan, satte vi oss vid Gränsö slott med ett glas vin. Solen sken och vi fick till på köpet se ett bröllop! Lugn kväll med middag ute på Harrys och sen Melodifestivalen hemma. (Går ju inte att missa! :))



Vi får försöka ses en annan gång! Vi kommer till Stockholm någongång mellan 21-26 juli...



Du är så duktig att baka!!!! Läser din bakblogg varje dag. Ska ge mig på något recept nu när födelsedagskalasen börjar trilla in... Eftersom min Klas är glutenallergiker, får du gärna baka något utan vetemjöl och lägga ut recept på... utmaning :)



Vi hörs.

KRAM

2011-05-17 @ 08:00:45
Postat av: Sofie

Åh så roligt!! Ser framemot att höra om mötet du ska på imorgon. Håller tummarna för nåt riktigt bra! Du är så himla duktig, tycker det är så roligt att du uppdaterar så ofta på den bloggen, jag är inne och kikar varje dag. Man blir jätteinspirerad! Snart kan du sluta jobba och leva på bloggen ;) Hihi, håller tummarna för det!

Många kramar och lycka till på mötet!

2011-05-17 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0