PernieBernie

Som en ny människa

Åh vilken bra dag det har varit idag! Den bästa på länge.

Fick sova bra inatt, Lucas vaknade bara en gång och somnade om efter att han fått ny blöja och mat. Fick sova runt åtta timmar, inte dåligt! Men jag gick och la mig kl tio igår, det behövs ju när han vaknar mellan sex och halv sju...

Åt frukost vid åtta när Leffe kom hem från morgonpromenaden. Efter det ringde jag ner till frisören som ligger precis bredvid här och frågade om de hade någon klipptid, och jag hade sån tur, för de hade en kl tio! Blev lite nervös för hur det skulle gå med Lucas under tiden men Leffe lovade att gå med honom i vagnen, mamma jobbade.
Bestämde att göra ljusa slingor i olika blonda färger och klippa. Har ju ganska mycket hår... så det tog TRE timmar!!! Var jättenervös för Lucas men Leffe var inne hos frisören två gånger och berättade att det gick bra. Danne hade kommit förbi och hjälpte Leffe lyfta upp Lucas till lägenheten, så när jag var färdig hos frisören gick jag hem till mamma och Leffe och då låg Lucas på golvet och lekte. Hade gått hur bra som helst och han hade inte gråtit en enda gång, så skönt! Är så stolt över Lucas :)
Blev jättenöjd hos frisören, hon var jätteduktig och noggrann och det var SÅÅÅ skönt att klippa sig. Känner mig som en ny människa!
Kom fram till att det var ett år sen jag klippte mig sist.. har lixom inte blivit tid och tillfälle efter att Lucas kom. Billigt var det oxå, bara 785:- för tre timmars arbete, det tycker jag är jättebilligt! Ska nog försöka åka hit i fortsättningen och passa på att klippa mig, om det går. 

Här är en bild före och efter....

    


Var och hämtade vår bil på verkstaden oxå, de sa att det är en jättebra bil! Gissa om jag blev paff... de trodde den skulle gå igenom besiktningen, hoppas hoppas!!!

Nu måste jag kolla Glamour!

 

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Va vacker du är! saknar er mina älsklingar

2007-11-15 @ 18:57:20
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Sofie

Åh vad fint!!!! Jättesnyggt blev det!! Snyggaste mamman i stan ;)

2007-11-15 @ 20:57:02
Postat av: Jennie

Jättefin blev du! Måste kännas som en riktig uppfräschning. Passade dig utmärkt! (bättre än min blondering av dig) :) Kram!

2007-11-17 @ 10:37:48
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Helen L

Vad fin du är!
Kram Helen

2007-11-17 @ 16:40:03
Postat av: Marina

Jättesnyggt!!!

2007-11-17 @ 20:49:49
Postat av: sannaminaord

Gash vilket långt och snyggt hår du har! Jättefint blev det :)

2007-11-19 @ 22:17:30
URL: http://gothiqua.blogg.se
Postat av: evelina

vad söt du är =) ser lycklig ut!!

2007-11-23 @ 20:15:30
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0