PernieBernie

För mycket dator är inget bra

Usch. Har gått och blivit förkyld. Näsan rinner och är samtidigt täppt (hur f-n det nu går till??) och jag har början till halsont och huvudont. Man känner att det ligger där och gror nånstans i kroppen. Usch.
Skulle träffat Marina och Timothy idag men vill ju inte smitta ner dem, så vi ställde in. Får hoppas på att man blir frisk snart så man kan träffa lite folk igen..

Förresten så är jag grymt less på datorn. Känns som att jag alltid sitter vid den och får inget vettigt gjort om dagarna. Är så less att jag blev sur på Micke, som oxå sitter mycket framför datorn. Man skulle kunna säga att jag fick ett slags utbrott, fast på mitt eget vis. Jag kan bli sur på något och sen surar jag jättemycket utan att säga vad det är jag är sur för. Inte så smart egentligen. Micke blev självklart sur på mig oxå, för att jag inte sa vad det var jag var sur för. Men till slut så redde vi ut allt igår, och nu känns det genast bättre! Vi har lovat varandra att vi inte ska sitta framför datorn mer än lite på morgonen och ev. lite på kvällen, max en timme. Vi ska hitta på mer grejer, med varandra, som ju är så mycket roligare egentligen. Tror att det bara är vår lathet som varit, och är, problemet.

Igår hade vi bestämt oss för att åka in till stan och kolla på present till Mia som fyller 30 år. Vi ska på fest på lördag.
Tror det var första gången som Micke och jag var inne i stan tillsammans sen Lucas kom.. Vi tog bussen in och klev av vid Norrmalmstorg. Sen var vi på banken och fixade lånet (ska ju köpa en ny bil) och sen i gallerian. Käkade lunch på Mc Donald´s, det var länge sen. Köpte ny vinterjacka åt Lucas. Det blev inte den på H&M, den var för liten. Det är gipset som är problemet, går inte att dra upp dragkedjan där. Så vi letade efter jacka med knappar och hittade en på Lindex. Har dock inte provat den, men det ska vi göra idag! Hittade även tofflor och raggsockar åt Lucas, så gulliga! Ja och så hittade vi till slut en present åt Mia, men vad det är vågar jag inte skriva ifall hon läser det här.. :)

När vi skulle åka hem var vi tvungna att byta buss i frihamnen. Efter att ha väntat i tio minuter kom vår buss, men den var redan full med barnvagnar så vi fick inte gå på! Det var bara att vänta snällt på nästa buss..



När vi kom hem spelade vi Monopol, Las vegas varianten. Micke hade sån jäkla tur som fick The strip och downtown nästan direkt, sen var det kört för mig. Blev med andra ord en snabb-omgång monopol :)
Sen kollade vi lite på tv, åt nudlar, Micke läste bok och när jag kollat top model sthlm gick jag oxå och lade mig och läste. Hur skönt som helst, så tyst och lugnt utan dator!

Lucas har ju börjat dricka fruktdryck i eget glas. Här är bildbeviset



Nu ska jag käka frukost och sen blir det nog promenad! Det är så grymt fint väder idag! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas du har en skön dag i det fina vädret, nu ska jag ner till banken och se till att handpenningen på vår lgh blir betald :)Du borde förresten inte ha några som helst problem att hitta några fina stövlar i Sthlm, finns ju mängder av "myrorna" butiker, Kupan och så har du Beyond Retro, en underbart stor second hand butik på Söder, där finns det säkert massor! Lycka till!!

2007-09-13 @ 16:52:34
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Marina

Vad kul att se mitt o Timothys namn i din blogg, hihi, så jag måste självklart kommentera! Tyvärr har jag inte mycket att säga annat än att jag gärna skulle prenumerera på din blogg så jag kunde ha nåt underhållande att läsa om kvällarna när lillen somnat o gubben stuckit på jobb!
Nä, men jag hoppas du känner dig frisk snart så vi kan ta den där mysdagen med våra pojkar!
Kram!!!

2007-09-15 @ 22:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0