PernieBernie

Hemskickade

Skrivet av Pernilla 10 april 2007, klockan 08:46


Vi kom ju så klart hem igen igår, utan bebis. Hade ju misstänkt det och det kändes inte så jobbigt ändå, kändes mest skönt att man varit inne och kollat allt. När vi kom dit kollade de mitt blodtryck och urin och temp, sen fick jag ligga ner med två klossar fastspända på magen. En mätte barnets hjärtljud och den andra värkarna. Allt såg bra ut och värkarna kom inte särskilt tätt just då, bara var 10-12 min ung. Sen kollade bm om jag var nåt öppen och det var jag, fast bara 1,5 cm än så länge. (Man ska vara öppen 10 cm när man föder.)  Livmodertappen nästan utplånad vilket är bra, för det betyder ju att värkarna i alla fall gett lite resultat, om än lite. Nu har det börjat, och jag blev så himla glad för det! :) Fick lite starkare tabletter än alvedon och så tyckte de att jag skulle åka hem, äta nåt och sen ta tabletterna. Kändes ju ganska viktigt att jag fick sova några timmar eftersom jag inte gjort det på tre nätter...

Och jag har faktiskt kunnat sova lite! Somnade väl efter 23 nån gång och vaknade 05.30, och mellan de timmarna har jag bara vaknat tre el fyra gånger, i och för sig av värkar men det är ändå grymt bra. Tog nästa omgång tabletter när jag vaknade till en gång men den gången hjälpte de inte för sen 05.30 har jag haft värkar hela tiden. De är fortfarande oregelbundna, har varit mellan 4-8 min mellan dem nu hela morgonen.
Så nu sitter jag här och väntar igen....
Undrar om det ska hända nåt idag???????????

/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0