PernieBernie

Oo Oo vad det är skönt o va´ naken

Igår var vi alltså på Astrid Lindgrens för att ta bort Lucas gips. Fick vänta lite väl länge nere vid uppvak för att ha ett möte med en läkare som inte kunde svara på en enda fråga, men annars gick det bra :) Lucas var vaken när de sågade bort gipset och han tyckte det var lite läskigt, för han grät jättemycket stackarn.
Jag var ganska nära att fälla en tår jag med, när jag fick känna hans små lår igen. Helt underbart!! Kändes som att man fick tillbaka sin bebis igen, svårt att förklara.

Bilbarnstolen blev ju lite för stor nu men det funkade i alla fall, även om det såg ut som han drunknade i den. Lika dant med matstolen :) Han verkar tycka det är lite konstigt att kunna sprattla så lätt, och jag tror det kommer ta några dagar innan han vänjer sig ordentligt. Lagom tills gipset ska på igen... :( Här är några bilder från gårdagen på sjukhuset och på väg hem/hemma.





På kvällen badade vi! Jag och Lucas hoppade i badkaret och det var skoj vill jag lova! Märktes att han nästan glömt bort hur det kändes att bada, det var ju ändå två månader sedan sist, men han kom snabbt ihåg hur kul det var. Han plaskade som aldrig förr! Här är några badbilder, lite naket, så håll för ögonen ni som är känsliga ;)



Idag har vi varit på mammaträff hos Louise och Calle. De bjöd på våfflor och glass, mums! Var så härligt väder, man blir så glad när solen skiner. Och så kunde vi parkera vagnarna i trädgården, på en lång rad. :)

Idag kunde Lucas ligga på filten på golvet och sprattla han oxå, det var så skoj att se. Men det märks att han är mer van vid gipset än att vara utan, för han verkar tycka det är konstigt att sitta och att vara i vissa ställningar och lägen, han gnäller till ibland när det blir så. Han fick prova Calles gå-stol och gillade den jättemycket!

   

        

Efter mysig mammaträff gick vi hem och hämtade Micke innan vi åkte in mot stan. Tog bussen och t-banan, orkade inte sitta med bilen i rusningstrafiken..
Åkte till söder till Lucas farmor. Hade bestämt att vi skulle fika, vi hade med oss chokladkaka med kolakräm och havreflarn som jag bakat, och Annika hade gjort bakelser åt oss, så det blev riktigt kak-kalas! Häftiga bakelser måste jag säga, de hette Stekta ägg. Jättegott! Såg ju hur kul ut som helst oxå, smart idé :)

        

Har badat ikväll igen, det är så mysigt! Det gäller att passa på. Lucas älskar att bada!

image158






Kommentarer
Postat av: Sanna (och Ida)

Åh plutten va skönt! Man ser hur han verkligen njuter i badet. Badbilden i mitten var jättefin på er :-) Kram

2007-09-26 @ 09:23:45
Postat av: Sofie

Åh vad jag har väntat på detta inlägget och få se bilder på er utan gips! Lucas ser ut att trivas bra i badet :) Kram kram

2007-09-26 @ 10:23:47
Postat av: Karin

NI ser ju verkligen ut och njuta av badet...

2007-09-26 @ 22:49:29
Postat av: Jennie

Hejsan! Åhh va kul att han fått plocka av gipset :) Är det för gott nu? Fick ju för mig att han skulle behöva ha det ännu längre. Jättekul iallafall och jag säger som de tidigare skribenterna, jättefin badbild! Kram Kram Jennie

2007-09-27 @ 09:29:23
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0